Üye Girişi
Şifremi Unuttum!

Sponsorlu Bağlantılar

12 SonSon
  1. Kirli-Temiz

    Sponsorlu Bağlantılar
    6 yaş ilköğretim okulu için hazırlanmış plandır.

    PSiKOMOTOR ALAN
    Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    Kazanımlar
    1. Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.
    4. Sözel yönergelere uygun olarak yürür.
    5. Sözel yönergelere uygun olarak koşar.
    Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanımlar
    7. El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır.
    14. Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır.
    Amaç 5. Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme
    Kazanımlar
    3. Tek ayak üzerinde belirli bir süre durur.

    SOSYAL-DUYGUSAL ALAN
    Amaç 3. Duygularını kontrol edebilme
    Kazanımlar
    1. Olumlu / olumsuz duygu ve düşüncelerini uygun şekilde ortaya koyar.
    Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
    Kazanımlar
    4. Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
    7. Gerektiğinde lideri izler.
    8. Gerektiğinde liderliği üstlenir.
    Amaç 7. Hoşgörü gösterebilme
    Kazanımlar
    4. Başkalarının hatalarını uygun yollarla ifade eder.
    5. Başkalarının hata yapabileceğini kabul eder.
    Amaç10. Toplumsal yaşamın nasıl sürdüğünü kavrayabilme
    Kazanımlar
    1. Toplumda farklı rollere sahip kişiler olduğunu söyler.
    Amaç 11. Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme
    Kazanımlar
    1. Estetik bedensel hareketlerle yürür / dans eder.
    3. Görsel sanat etkinliklerinde ürün yapar.
    4. Görsel sanat etkinliklerinde özgün ürün yapar.

    DiL ALANI
    Amaç 4. Kendini sözel olarak ifade edebilme
    Kazanımlar
    3. Belli bir konuda konuşmayı başlatır.
    6. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.
    7. Duygu, düşünce ve hayallerini yaratıcı yollarla açıklar.
    8. Üstlendiği role uygun konuşur.
    Amaç 5. Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
    Kazanımlar
    1. Dinlediklerini başkalarına anlatır.
    Amaç 6. Sözcük dağarcığını geliştirebilme
    Kazanımlar
    5. Zıt anlamlı sözcüklere örnek verir.
    Amaç 8. Görsel materyalleri okuyabilme
    Kazanımlar
    1. Görsel materyalleri inceler.
    3. Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.

    BİLİŞSEL ALAN
    Amaç 2. Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
    Kazanımlar
    2. Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
    Amaç 3. Dikkatini toplayabilme
    Kazanımlar
    1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı fark eder.
    2. Dikkatini nesne /durum / olay üzerinde yoğunlaştırır.
    Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme
    Kazanımlar
    9. Nesne, durum ya da olayı bir süre sonra yeniden ifade eder.
    Amaç 5. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme
    Kazanımlar
    1. Varlıkları bire bir eşleştirir.
    Amaç 12. Mekânda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme
    Kazanımlar
    2. Yönergeye uygun olarak mekânda konum alır.
    Amaç 16. Belli durum ve olaylarla ilgili neden-sonuç ilişkisi kurabilme Kazanımlar
    1. Bir olayın olası nedenlerini söyler.
    2. Bir olayın olası sonuçlarını söyler.
    Amaç 17. Zamanla ilgili kavramlar arasında ilişki kurabilme
    Kazanımlar
    1. Olayları oluş sırasına göre söyler.
    ÖĞRENME SÜRECİ

    TÜRKÇE:

     Öğretmen çocukları karşılar ve ilgi köşelerine yönlendirir.Çocuklar ilgi köşelerinde zaman geçirirken öğretmen mikrop adlı parmak oyununu söylemeye başlar ve çocukların dikkatini çeker.
    Bay mikrop gezmeye çıkmış,yürümüş
    (Bir elin baş parmağı diğer kolun üzerinden aşağıdan yukarıya doğru gezdirir.)
    Evin kapısından içeri girmiş.
    (Baş parmak gezdirilirken avuç ortasına getirilir.)
    Bir de ne görsün!Merdivenler.
    (Baş parmak sağ ve sol elin parmaklarına teker teker dokunur.)
    Merdivenlerden çıkmaya başlamış.
    En üst kata gelmiş,kapıya vurmuş:
    (Sol elin sırt kısmına sağ elle vurulur.)
    -Tak tak tak…
    -Kim o?
    (Çocuk sesi taklidi yapılır.)
    -Benim,Bay Mikrop.
    (Kalın bir sesle sağ elin baş parmağı sallanır.)
    -Ne istiyorsun?
    (Çocukça bir sesle sorulur.)
    -Seni hastalandırmaya geldim
    (Sağ elin baş parmağı sallanır.)
    -Yoo,beni hasta edemezsin.
    (Çocuk sesi taklidi yapılır.)
    Ben temiz bir çocuğum
    Meyve,sebze yiyorum,bol bol uyuyorum.
    Aşı da oluyorum.
    -Öyleyse hoşça kal.
    (Merdivenlerden sağ baş parmakla geri dönüyormuş gibi parmaklara dokunulur.)
    O sırada çocuğun annesi,merdivenleri sabunlu sularla yıkıyormuş.
    Mikrobun ayağı kaymış ve yuvarlanmış.Mikrop kendini evin dışında bulmuş.
     Öğretmen parmak oyununu çocuklarla tekrar ettikten sonra çocuklara,bugün mikroplar nasıl bize bulaşır,mikroplar nerede yaşayabilir,mikroplar vücudumuza bulaşınca neler oluyormuş bunları bize bir doktor anlatacak denir ve tıp doktoru sınıfa çağırılır.
     Öğretmen sınıfa davet ettiği doktoru çocuklarla tanıştırır.Doktorun nerede çalıştığı,çocukların hastalıklardan nasıl korunabileceğini,hastalıkların nasıl bulaştığı,hasta olduğumuzda vücudumuzda ne gibi değişmelerin olduğu hakkında konuşulur.Doktor Bey yanında Tübitak “Vücudunuz ve Siz” adlı kitaptan resimlerle bunu örneklendirir.(Bu kitapları öğretmen çocukların düzeyine uygun olması açısından doktora önceden temin etmiştir.)
     Öğretmen çocukların da merak ettikleri hakkında soru sorabileceklerini söyler.Gerekli sağlık bilgileri çocuklara iletilince öğretmen çocuklara neler öğrendiklerini kendisine anlatmalarını ister,çocuklar dinlediklerini aktardıktan sonra öğretmen çocuklara gördüğümüz bir tıp doktoruydu ama hastanelerde çalışan başka doktorlarda var örneğin kalp doktoru,başka bildiğiniz doktor var mı denir ve çocukların fikirleri dinlenir. Dişlerimiz için de bir diş doktoru var bakalım bu diş doktorları neler yapıyor denir ve Türkçe’ye geçilir.
     Öğretmen çocuklarla bilgisayardan slayt halinde hazırlanmış “Eylül ve Diş Dostları” adlı öykünün kapağını gösterir ve çocuklara bu kapakta neler gördükleri sorulur ardından öykü okunmaya başlar.
     Hikaye bitince öğretmen çocuklara farklı düşünmelerini sağlayacak sorular sorar.
    Çok eskiden insanlar diş fırçası yerine ne kullanıyordu?
    Dişlerimizi temizlemek için,fırça yerine başka neler kullanılabilir?
    Dış fırçasını insanlar dışında hangi canlılar kullanabilir?
    Diş fırçası ağır olsaydı nasıl dişimizi fırçalardık? gibi sorularla çocukların fikirleri alınır.
     Çocukların fikirleri dinlendikten sonra öğretmen çocuklara dişlerimizi temizlemek için diş fırçası kullanıyoruz,diş macununu dişlerimize sürdükten sonra köpükler çıkıyor,şimdi herkesin eline o köpükten vereceğim bakalım neler yapacağız denir ve çocuklar bahçeye alınır.

    FEN:

     Öğretmen çocukları eğer hava şartları uygun ise bahçeye alır,değilse bu çalışma ortam değiştirilmeden yapılabilir, okyanuslar adlı doğa senfonisini açar .
     Çocukların ellerine içine sıvı bulaşık deterjanı konulmuş plastik bardak ve mandal verilir.Öğretmen çocukların mandalı suyun içinde karıştırıp üflemelerini ister.Çocuklar denedikten sonra,öğretmen deneyle ilgili soruları yöneltir.Önce su nasıldı,ne ekledik,ne değişti,,neden böyle olmuş olabilir? gibi çocukların zihinsel süreçlerini çalıştıracak sorular sorulur ve cevapları dinlenir.Öğretmen neden böyle baloncuk çıktığını anlatır.Bulaşık deterjanları çok incedir,bu mandalların içini kaplayabilir,üflediğimiz havanın içini de etrafını sararak böyle baloncuk oluşturabilir ama bu baloncuklar çok hassastır bir yere değdiğinde patlayabilir der.Şimdi gerçek baloncuklara benzer baloncuklar veriyorum size bakalım bu balonları patlatmadan ne kadar hareket ettirebileceğiz
     Isınma:Hepinizin elinde diş macunu köpükleri var ,bu köpükleri çok ağır hareketlerle önce sağ elinizde dans ettireceksiniz çok ağır ve büyük hareketler yapın ki düşmesin yere şimdi de sol elinize geçirin ama gözünüzü köpükten hiç ayırmayın gözünüz elinizi takip etsin. Şimdi ayağınıza geçirin ayağınızın üstünde dans ettirin.Ayağınızı karnınıza doğru çekin.Diğer ayağınıza geçirin şimdi bu ayağınızı karnınıza çekin.Yavaş yavaş koşun,şimdi büyük adımlarla koşun,bu çemberin içinden sürünerek geçin.yönergeler verilerek ve çok ağır bir müzik çalınarak köpükleri ile dans etmeleri sağlanır. İkinci aşamasında şimdi siz kocaman bir sabun köpüğüsünüz mekanda gezerek büyük hareketlerle dans edin ama hiçbir yere çarpmayın yoksa köpük patlar yönergesi verilip yavaş bir müzik çalınır. Üçüncü aşamada hadi herkes bir arkadaş seçip onun köpüğünün içine yavaşça girsin ve iki köpük birbirlerine ve kimseye çarpmadan ağır hareketlerle dans etsin yönergesi verilir. Çocukların dansları bittikten sonra öğretmen çocuklara şimdi herkesin bir diş fırçasına sürüldüğünü söyler.
     Canlandırma:Öğretmen çocuklara diş fırçasının üzerinde macunlar bekliyor ama dişlerini fırçalamak için çocuklar gelmiyor,diş fırçaları dişini fırçalamayan ,iyi bakmayan çocuklara neler söylerdi? Bunu düşünelim ve birlikte canlandıralım denir.Çocukların canlandırmaları izlenir.

     Değerlendirme:Çocuklara nasıl bir diş fırçası olduklarını düşünmeleri için müzik bitene kadar süre verilir.Müzik bittiğinde çocuklara çeşitli renklerde kağıtlar verilir ve çocukların o diş fırçalarını çizmeleri istenir.
     Çocukların çizimi bitince öğretmen çocuklara bu diş fırçalarının temizledikleri dişler bembeyaz,dişlerini fırçalamayan çocukların dişleri ise çürükmüş renkleri beyaz değilmiş.Bu dişler nasıl görünüyor olabilir birlikte öğrenelim.

    SANAT:

     Çocuklar sanat önlüklerini giyerler ve masalara alınır ve çocuğun tabağına koyu renklerde guaj boya konulur.Çocuklara 2 sayfa boş bir ağız resmi verilir.Çocuklara birinci ağzın sahibi olan dişlerini düzenli fırçalamış,ağız temizliğine dikkat etmiş,ama ikinci ağzın sahibi olan çocuk dişlerine çok iyi bakmamış ve dişleri çürümüş.Çocuklara fasulyeler dağıtılır ve dişleri sağlam olan çocuğun dişlerini boyamadan yapıştırmaları ancak dişleri çürük olan çocuğun dişlerini koyu renklere boyayıp ağzın içine yapıştırması istenir.
     Çocukların çalışması bittiğinde öğretme çocuklara niçin çocukların dişi böyle olmuş olabileceği sorulur.Dişlerini fırçalamadığı gerekli temizliği yapmadığı için olabilir mi?Mikroplar dişleri nasıl yakalıyor olabilir bunu oyunumuzda öğrenebiliriz denir ve oyun hareket etkiliğine geçilir.

    OYUN VE HAREKET:

     Öğretmen çocukları üçerli gruplara ayırır bir çocuk ortada diş olur,diğer iki çocuk dişin etrafını saran mikroplar olur.Öğretmen bu oyunu model olarak çocuklara anlatır.Öğretmen mikrop dediği zaman ikili grup kendine çürütebilecekleri bir diş arar,ortada kalan yönerge verme hakkına sahip olur.Ortada kalan yönergeyi verdikten örneğin diş dedi mikroplar sabit olur,dişler kendilerine yeni yerler aramaya başlar.Oyun süresi çocukların isteklerine göre değişebilir.
     Öğretmen çocuklara dişleri sağlam olan çocuk temizliğine dikkat ediyormuş,ama neler yapıyormuş bu şarkımızda denir ve müzik etkinliğine geçilir.

    MÜZİK:
     Öğretmen çocuklara Sefai Acay’ın yazdığı ve bestelediği Temizlik adlı şarkıyı cd den dinletir kendisi de eşlik eder.Sonra çocuklarla birlikte tekrar edilir.
    Sabah kalkınca,
    Temizlik başlar.
    Önce elleri yıka,
    Sonra yüzünü yıka,
    Bak ne güzel oldun,
    Misler gibi koktun.
    *****
    Sabah kalkınca,
    Temizlik başlar.
    Dişlerini unutma,
    Güze güzel fırçala,
    Bak ne güzel oldun,
    Misler gibi koktun.
     Öğretmen çocuklara şarkı bittikten sonra bu şarkıyı temiz olmayan bir çocuk söylese nasıl söylerdi denir ve cümleler farklı biçimde çevrilip söylenir.Uygun kelimelerin zıt kelimesi bulunmaya çalışılır.Örneğin;Sabah kalınca * akşam yatınca gibi zıt anlamlı kelimelerle değişim yapılır.
     Etkinlik sonlanınca öğretmen çocuklara elinde bulunan diş modellerini gösterir ve bunun ne olabileceğini sorar. Biraz önce şarkının sözlerini değiştirdik ama şimdi bu dişlerin aynısını bulacağız der matematik çalışmasına geçilir.

    FEN VE MATEMATİK:

     Öğretmen çocuklara değişik diş modelleri verir ve çocukların dikkatlice bunu incelemesini ister.Sınıfın değişik yerlerinde bu dişlerin aynısının saklı olduğunu,yalnız bulduktan sonra dişlerin sessiz bir şekilde bilgisayarın karşısına oturmaları gerektiğini söyler.Çocukların eşleştirme çalışmaları bitince öğretmen sandalyelerinde oturan çocuklara Elif diş sağlığı adlı cd yi izletir.
     Cd izlendikten sonra öğretmen çocukların sandalyeleri ile çember oluşturmalarını ister ve Elif’in diş sağlığı için yaptığı neler doğru neler yanlış olabilir bunun hakkında konuşulur.
     Öğretmen çocuklara diş sağlığı için neler yapmaları gerektiğini bir kere daha hatırlatır,çocuklara gerekli dönüt ve düzeltmeler verilip,teşekkür edilir ve köşelere yönlendirilir ve gün bitirilir.

    VELİ KATILIMI:

     Ebeveynlere çocukların ile diş sağlığını önemini anlamaları için evlerinde içinde 1 bardak su,1 bardak şekerli su s,1 bardak kola bulunan bardaklara bir madeni para atmaları istenir.15 gün sonunda hangi bardaktaki madeni paranın üzerinde daha çok değişme olmuş konuşmaları istenir.3 hafta sonra çocukların madeni paraları sınıfa getirmeleri rica edilir.

    değerlendirme :

  2. Sponsorlu Bağlantılar
  3. etkinliklerimin ismi çıkmamış nasıl düzenleyebilirim???

  4. rica ederim uyguladığım bir plandır ancak etkinlik türlerim çıkmamış :(

  5. çok güzel bir plan olmuş.emeğinize sağlık..

  6. ödev konumdu .benim iin çok faydalı oldu teşekkürler

12 SonSon

Benzer Konular

  1. Cevaplar: 20
    Son Mesaj: 01.01.2009, 00:19
  2. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 08.07.2008, 13:40
  3. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 14.06.2008, 13:10
  4. Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 09.03.2008, 11:28
  5. Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 22.02.2008, 13:36

Bu Konudaki Etiketler

Sosyal Linkler
Sistem Bilgileri

vBulletin® Jelsoft Enterprises Ltd'e aittir. Copyright © 2014
Eklenen Her Şey Sitemize Aittir.
SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.

uyarılar
  • Forum kullanıcıları 5651 sayılı kanun'un ilgili maddesine ve T.C.K'nın 125. maddesine göre yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415