Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

Duygularım

Nihal EROĞLU

YÖNETİM EKİBİ
Yönetici
Katılım
25 Nis 2006
Mesajlar
5,063
Tepki Skoru
25
Puanları
38
Etkinlik Adı – İçeriği: Duygularım (Mutlu, Üzgün, Kızgın, Şaşkın)

Etkinlik Çeşidi :
Türkçe, Müzik ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)

KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

BG: K2:
Nesne/ durum/ olayla ilgili tahminde bulunur. (Nesne/ durum/ olayla ilgili tahminini söyler.)

MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
(Malzemeleri keser, yapıştırır. Değişik malzemeler kullanarak
resim yapar.)

K5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. (Müzik ve ritim
eşliğinde dans eder. Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri
ardı ardına yapar.)

DG: K4: Konuşurken dil bilgisi yapılarını kullanır. (Cümle
kurarken isim, fiil, sıfat, bağlaç, çoğul ifadeler, zarf, zamir, edat,
isim durumları ve olumsuzluk yapılarını kullanır.)

MATERYALLER:
Duygu kartları, artık materyaller, enstrümantal müzik, çalışma sayfası

SÖZCÜKLER:
Duygu

KAVRAMLAR: Duygu: Mutlu - üzgün - korkmuş - kızgın - şaşkın

ÖĞRENME SÜRECİ


• Mutlu, kızgın, üzgün, korkmuş ve şaşkın ifadelerinin çizili olduğu görseller çocuklara gösterilir. Çocukların bu duyguların
adlarını söylemeleri istenir. Çocuklara hangi durumlarda hangi
duyguların yaşandığı ile ilgili sorular sorulur. Örneğin;
- Ailem istediğim oyuncağı aldığında …….
- Arkadaşım benimle oyuncağını paylaşmadığında ……
- Öğretmenin sınıfa emekleyerek girdiğinde …….
- Arkadaşım bana vurduğunda ……
- En yakın arkadaşım o gün okula gelmediğinde ……
- Kedilerin uçtuğunu gördüğümde ……
- Ailemle dışarı çıktığımda onları kaybeder ve çevremde göremezsem ……
• Sonrasında sözsüz müzik eşliğinde “duyguların dansı” adlı
oyun oynanır. Duygu kartları değişik şekillerde yerlere konulur.
Hangilerinin ters hangilerinin düz konulduğu sorulur. Tüm kartların ters olması gerektiği hatırlatılır. Müzik açılarak çocukların sınıf
içinde birbirlerine dokunmadan serbest dolaşmaları, müzik durduğunda her bir çocuğun bir duygu kartı üzerinde durması sonra kartı düz çevirip duyguya göre yüzlerine o ifadeyi vermeleri
ve söylenen cümleyi tamamlamaları istenir (……için mutluyum,
….. için üzgünüm, ……. için kızgınım,.…… için şaşkınım, …....
için korkuyorum). Ancak, bu oyunu oynarken birbirlerine saygı
duymaları ve birbirlerini sabırla dinlemeleri özellikle hatırlatılır.
Müzik durduğunda çocukların birbirlerine bakarak arkadaşlarının yüzlerine hangi duygu ifadesini verdiklerini tahmin etmeleri
sağlanır.
• Çocukların masalara geçmeleri, artık materyalleri kullanarak
istedikleri duygunun ifadesini anlatan çalışmalar yapmaları ve
bu yüz ifadelerine isimler vermeleri istenir. Sonrasında da çocuklara yaptıkları yüz ifadeleri ile ilgili soru sorulur.
• Duyguların yüzdeki ifadesi ile ilgili çalışma sayfası yapılır.

DEĞERLENDİRME

• Bugün hangi duyguları öğrendik?
• Sanat çalışmasında hangi duyguyu yaptın?
• Duyguların dansı oyununu oynarken ne hissettin?
• Yüzüne hangi duygu ifadesini verirken zorlandın? Neden?
• Hayatında seni en ne mutlu eder?
• Şimdiye kadar seni en çok ne şaşırtır?
• Daha önce seni en çok ne üzer?
• Hayatında seni en çok ne kızdırır?
• Hayatında seni en çok ne korkutur?

AİLE KATILIMI

• Ailelere notlar gönderilir ve ailelerin çocukları ile birlikte aile
albümlerini incelemeleri, fotoğraflardaki duygu durumları ve nedenleri hakkında sohbet etmeleri istenir.

UYARLAMA

• Sınıfta dil ve konuşma bozukluğu olan bir çocuk varsa
ifade edici dilde problemi olan bir çocuk varsa, sorulan soruya
yanıt verebilmesi için yeteri kadar süre tanınır. Çocuk sözcükleri
tam olarak çıkaramıyorsa, çocuğun söylemeye çalıştığı sözcük
model olunarak doğru şekilde tekrarlanır. Çocuğun sözcüğü
tekrar ifade edebilmesi için rehberlik edilir.

DESTEKLENEN DEĞERLER

• Saygı, Sabır
Duygularını ifade ederken çocukların bazıları daha fazla zamana
ihtiyaç duyabilir bu esnada diğer çocukların onlara zaman tanımaları ve birbirleri ile konuşmadan bekleyebilmeleri saygı ve
sabır değerlerinin kazanılmasına yardımcı olur.

ÖNERİLER

• Duygu kartlarından kuklalar yapılıp çocukların konuşmalarına
rehberlik edilebilir.
• Duygularını ifade edemeyen çocuklara düşünmeleri için zaman verilebilir, bu konuda ısrarcı davranılmamalıdır.
• Dışarıdan toplanan dal parçaları ve yapraklar ile de yüz ifadeleri oluşturulabilir.

"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst