- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 25
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Hareket Vakti (Denge, Koordinasyon, Spor, Nezaket, Başlangıç-Bitiş Az-Çok)
Etkinlik Çeşidi : Hareket ve Oyun (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
SDG: K5: Bir olay veya durumla ilgili olumsuz duygularını
uygun yollarla gösterir. (Olumsuz duygularını olumlu davranışlarla gösterir.)
MG: K1: Yer değiştirme hareketleri yapar.
(Isınma ve soğuma hareketlerini bir rehber eşliğinde yapar. Yönergeler doğrultusunda yürür. Çift ayak sıçrayarak belirli mesafe
ilerler. Tek ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler.)
K2: Denge hareketleri yapar. (Ağırlığını bir noktadan diğerine
aktarır. Tek ayak üzerinde durur. Bireysel ve eşli olarak denge
hareketleri yapar. Çizgi üzerinde yönergeler doğrultusunda
yürür.)
MATERYALLER: Düdük, iki adet sepet , oyun hamuru kapakları, yere çizim yapmak için kullanılacak malzeme (bant,tebeşir vb.)
SÖZCÜKLER: Denge, takım, gurur duymak, tebrik, spor, sporcu, mücadele
KAVRAMLAR: Zıt: Başlangıç- bitiş Miktar: Az-çok
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklara o günün “Spor günü” olduğu söylenir. “Sizce spor
ne demektir? Spor yapan kişiye ne denir?” gibi sorularla spor
hakkında sohbet edilir.
• “Haydi biz de spor yapalım” denir ve düdük sesiyle çocukların
dikkati çekilir. Düdük ritmik olarak çalınır. Çocuklar çalınan ritimlere uygun olarak yürür.
• “Şimdi ritimle yürüyerek çember oluşturacağız” denerek çember şekli alınır.
• Oluşturulan çemberde müzik eşliğinde çeşitli ısınma hareketleri yapılır.
• Başlangıç ve bitiş noktaları önceden belirlenen alan çocuklara
gösterilir, bu alanda önce çift ayak, ardından da tek ayak sıçrayarak gidip gelecekleri söylenir.
• Yere çizilen düz, dalgalı, zikzak şeklindeki çizgiler üzerinde
yürüme çalışmaları yapılır.
• Ardından “Dengeli Toplayıcılar” oyunu oynanacağı söylenir.
• Çocuklar sayışma tekniğiyle iki takıma ayrılır. Her takıma bir
sepet verilir. Geniş bir alana oyun hamuru kapakları karışık şekilde yerleştirilir.
• Müzik başladığında kapaklara basmadan ve arkadaşına çarpmadan yürümeleri, müzik durduğunda ise tek ayak üzerinde eğilip yerden bir kapak almaları söylenir.
• Takımlar topladıkları kapakları kendi sepetlerine atarlar.
• Tüm kapaklar toplandığında çocuklarla birlikte sayılır ve kapakların azlık çokluk durumu değerlendirilir.
• İki takımın da oyunu sonuna kadar başarıyla devam ettirdiği,
bunun örnek bir sporcu davranışı olduğu vurgulanarak çocuklar
öğretmen tarafından alkışlanır.
• “Sonuç ne olursa olsun mücadele etmeyi bırakmadığınız için
kendinizle gurur duymalısınız” açıklaması yapılır ve bütün çocukların elleri sıkılarak takımlar tebrik edilir.
• Takımların da birbirlerini tebrik etmeleri sağlanır.
DEĞERLENDİRME
• Çift ayak sıçrayarak mı, tek ayak sıçrayarak mı ilerlemek kolay? Neden?
• Kapakları alırken dengeni korumak için neler yaptın?
• Spor ve sporcu ne demektir?
• Ailenizle spor yapıyor musunuz? Nasıl?
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte bir spor faaliyetini gerçekleştirmeleri veya izlemeleri istenebilir.
• Erken yaşlardan itibaren spor alışkanlığının edinilmesinin önemi ve yapılabilecek sporlar konusunda el broşürü veya bilgi metinleri hazırlanarak ailelere gönderilebilir.
UYARLAMA
• Sınıfınızda ortopedik yetersizliği olan bir çocuk varsa, çocuğun çabuk yorulması durumunda dinlenme araları verilmelidir.
DESTEKLENEN DEĞERLER
• İş birliği
Spor kültüründe önemli olanın iş birliği olduğu, oyun sonucu ne
olursa olsun nezaket gösterilmesinin önemli olduğu vurgulanmalıdır.
ÖNERİLER
• Haftanın belli günleri spor günü olarak ailelere duyurulabilir ve
o günlerde çocuklarına rahat giysiler giydirmeleri istenebilir.
• Farklı spor dallarına ait görseller ile sohbet edilebilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi : Hareket ve Oyun (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
SDG: K5: Bir olay veya durumla ilgili olumsuz duygularını
uygun yollarla gösterir. (Olumsuz duygularını olumlu davranışlarla gösterir.)
MG: K1: Yer değiştirme hareketleri yapar.
(Isınma ve soğuma hareketlerini bir rehber eşliğinde yapar. Yönergeler doğrultusunda yürür. Çift ayak sıçrayarak belirli mesafe
ilerler. Tek ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler.)
K2: Denge hareketleri yapar. (Ağırlığını bir noktadan diğerine
aktarır. Tek ayak üzerinde durur. Bireysel ve eşli olarak denge
hareketleri yapar. Çizgi üzerinde yönergeler doğrultusunda
yürür.)
MATERYALLER: Düdük, iki adet sepet , oyun hamuru kapakları, yere çizim yapmak için kullanılacak malzeme (bant,tebeşir vb.)
SÖZCÜKLER: Denge, takım, gurur duymak, tebrik, spor, sporcu, mücadele
KAVRAMLAR: Zıt: Başlangıç- bitiş Miktar: Az-çok
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklara o günün “Spor günü” olduğu söylenir. “Sizce spor
ne demektir? Spor yapan kişiye ne denir?” gibi sorularla spor
hakkında sohbet edilir.
• “Haydi biz de spor yapalım” denir ve düdük sesiyle çocukların
dikkati çekilir. Düdük ritmik olarak çalınır. Çocuklar çalınan ritimlere uygun olarak yürür.
• “Şimdi ritimle yürüyerek çember oluşturacağız” denerek çember şekli alınır.
• Oluşturulan çemberde müzik eşliğinde çeşitli ısınma hareketleri yapılır.
• Başlangıç ve bitiş noktaları önceden belirlenen alan çocuklara
gösterilir, bu alanda önce çift ayak, ardından da tek ayak sıçrayarak gidip gelecekleri söylenir.
• Yere çizilen düz, dalgalı, zikzak şeklindeki çizgiler üzerinde
yürüme çalışmaları yapılır.
• Ardından “Dengeli Toplayıcılar” oyunu oynanacağı söylenir.
• Çocuklar sayışma tekniğiyle iki takıma ayrılır. Her takıma bir
sepet verilir. Geniş bir alana oyun hamuru kapakları karışık şekilde yerleştirilir.
• Müzik başladığında kapaklara basmadan ve arkadaşına çarpmadan yürümeleri, müzik durduğunda ise tek ayak üzerinde eğilip yerden bir kapak almaları söylenir.
• Takımlar topladıkları kapakları kendi sepetlerine atarlar.
• Tüm kapaklar toplandığında çocuklarla birlikte sayılır ve kapakların azlık çokluk durumu değerlendirilir.
• İki takımın da oyunu sonuna kadar başarıyla devam ettirdiği,
bunun örnek bir sporcu davranışı olduğu vurgulanarak çocuklar
öğretmen tarafından alkışlanır.
• “Sonuç ne olursa olsun mücadele etmeyi bırakmadığınız için
kendinizle gurur duymalısınız” açıklaması yapılır ve bütün çocukların elleri sıkılarak takımlar tebrik edilir.
• Takımların da birbirlerini tebrik etmeleri sağlanır.
DEĞERLENDİRME
• Çift ayak sıçrayarak mı, tek ayak sıçrayarak mı ilerlemek kolay? Neden?
• Kapakları alırken dengeni korumak için neler yaptın?
• Spor ve sporcu ne demektir?
• Ailenizle spor yapıyor musunuz? Nasıl?
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte bir spor faaliyetini gerçekleştirmeleri veya izlemeleri istenebilir.
• Erken yaşlardan itibaren spor alışkanlığının edinilmesinin önemi ve yapılabilecek sporlar konusunda el broşürü veya bilgi metinleri hazırlanarak ailelere gönderilebilir.
UYARLAMA
• Sınıfınızda ortopedik yetersizliği olan bir çocuk varsa, çocuğun çabuk yorulması durumunda dinlenme araları verilmelidir.
DESTEKLENEN DEĞERLER
• İş birliği
Spor kültüründe önemli olanın iş birliği olduğu, oyun sonucu ne
olursa olsun nezaket gösterilmesinin önemli olduğu vurgulanmalıdır.
ÖNERİLER
• Haftanın belli günleri spor günü olarak ailelere duyurulabilir ve
o günlerde çocuklarına rahat giysiler giydirmeleri istenebilir.
• Farklı spor dallarına ait görseller ile sohbet edilebilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."