- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Ana Renklerden Ara Renklere (Ana Renkler, Ara Renkler, Deney, İlk-Orta-Son)
Etkinlik Çeşidi: Fen, Oyun ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Dikkat edilmesi
gereken nesne/durum/olaya odaklanır. Dikkatini çeken nesne/
durum/olaya yönelik sorular sorar.)
K5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın rengini söyler.)
MG: K2: Denge hareketleri yapar. (Tek ayak üzerinde durur. Bireysel ve eşli olarak denge hareketleri yapar.)
MATERYALLER: Dört adet cam bardak, kâğıt havlu, su, karıştırma çubuğu, ana renklerde sıvı gıda boyası, ara renklerde kartlar, renk kolyeleri
SÖZCÜKLER: Ana renk, ara renk
KAVRAMLAR: Sayı/Sayma: İlk-orta-son Renk: Kırmızı, sarı, mavi, turuncu, yeşil, mor
ÖĞRENME SÜRECİ
• Yapılacak renk deneyi için çocukların çember şeklinde oturmaları istenir.
• Çocuklara ana renkleri (sarı, kırmızı, mavi) kullanarak ara renklerin (turuncu, mor, yeşil) nasıl elde edilebileceği sorulur. Çocukların fikirleri dinlenir ve deneye geçilir.
• Dört adet bardak yan yana dizilir, içlerine su doldurulur. Bardaklara mavi, kırmızı, sarı, ve tekrar mavi olacak şekilde gıda
boyaları damlatılır. Kâğıt havlu uzun şekilde katlanır ve uçları her
iki bardağa da girecek şekilde bardakların içlerine yerleştirilir.
Kâğıt havlunun ana renkleri emmesi ile ara renklerin oluşması
gözlemlenir.
• Hangi ana renklerden hangi ara renklerin meydana geldiği ile
ilgili çocukların gözlem yapıp soru sormaları sağlanır.
• “Ara renklerimizin hangi ana renklerden oluştuğunu gözlemledik. Şimdi bir oyun oynayalım öğrendiklerimizi tekrar edelim”
denerek oyuna geçilir.
• Çocuklar üçerli gruplanır. Grupların içindeki çocuklar arka
arkaya sıralanır ve ilk çocuk, ortadaki çocuk, sondaki çocuk
şeklinde isimlendirilir. Çocukların bulundukları sıralamaya dikkat
çekilir.
• İlk sıradaki çocuklara kırmızı rengi temsil ettikleri söylenerek
kırmızı kolye, ortadaki çocuklara sarı rengi temsil ettikleri söylenerek sarı kolye, son sıradaki çocuklara mavi rengi temsil ettikleri söylenerek mavi kolye takılır.
• Öğretmen ara renklerdeki kartları elinde tutar ve sözsüz hareketli bir müzik açılır. Çocuklar müzik eşliğinde dans eder. Müzik
durduğunda gösterilen kartın rengine göre, ana renk rolündeki
çocuklar el ele tutuşup tek ayakları üzerinde dengede durmaya
çalışarak hangi renkler olduklarını söylerler (Örneğin; yeşil kart
gösterildiğinde sarı ve mavi rengindeki çocukların bir araya gelerek yeşil rengi oluşturması gibi) Çocukların ilgileri doğrultusunda oyun devam eder.
• Oyunun ardından çocuklar masalara geçerler ve sulu boyalarıyla ana renklerden ara renkleri oluşturarak özgün resimler yaparlar.
DEĞERLENDİRME
• Ana renkler hangileridir?
• Kırmızıyla mavi rengin karışımından hangi renk oluştu?
• Sarı ve mavi rengin karışımından hangi renk oluştu?
• Kırmızı ve sarı rengin karışımından hangi renk oluştu?
• Siz deneyi yapmış olsaydınız nasıl yapardınız?
Bunların haricinde;
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan, ara renklerle
ilgili çalışma sayfalarından birisi uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocukları ile birlikte evlerinde ara renkteki nesneleri
bulma oyunu oynamaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB)
riski olan çocuk varsa, Çocuk öğretmene veya model alabileceği çocukların yakınına oturtulmalıdır.
ÖNERİLER
• Deneyde sıvı gıda boyası yerine parmak boyası ya da sulu
boya da kullanılabilir.
• Kâğıt havlu kullanılarak yapıldığında sonuç alınamazsa renkli
sular boş bardaklarda ayrı ayrı karıştırılarak ara renklerin oluşumu gözlemlenebilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır"
Etkinlik Çeşidi: Fen, Oyun ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Dikkat edilmesi
gereken nesne/durum/olaya odaklanır. Dikkatini çeken nesne/
durum/olaya yönelik sorular sorar.)
K5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın rengini söyler.)
MG: K2: Denge hareketleri yapar. (Tek ayak üzerinde durur. Bireysel ve eşli olarak denge hareketleri yapar.)
MATERYALLER: Dört adet cam bardak, kâğıt havlu, su, karıştırma çubuğu, ana renklerde sıvı gıda boyası, ara renklerde kartlar, renk kolyeleri
SÖZCÜKLER: Ana renk, ara renk
KAVRAMLAR: Sayı/Sayma: İlk-orta-son Renk: Kırmızı, sarı, mavi, turuncu, yeşil, mor
ÖĞRENME SÜRECİ
• Yapılacak renk deneyi için çocukların çember şeklinde oturmaları istenir.
• Çocuklara ana renkleri (sarı, kırmızı, mavi) kullanarak ara renklerin (turuncu, mor, yeşil) nasıl elde edilebileceği sorulur. Çocukların fikirleri dinlenir ve deneye geçilir.
• Dört adet bardak yan yana dizilir, içlerine su doldurulur. Bardaklara mavi, kırmızı, sarı, ve tekrar mavi olacak şekilde gıda
boyaları damlatılır. Kâğıt havlu uzun şekilde katlanır ve uçları her
iki bardağa da girecek şekilde bardakların içlerine yerleştirilir.
Kâğıt havlunun ana renkleri emmesi ile ara renklerin oluşması
gözlemlenir.
• Hangi ana renklerden hangi ara renklerin meydana geldiği ile
ilgili çocukların gözlem yapıp soru sormaları sağlanır.
• “Ara renklerimizin hangi ana renklerden oluştuğunu gözlemledik. Şimdi bir oyun oynayalım öğrendiklerimizi tekrar edelim”
denerek oyuna geçilir.
• Çocuklar üçerli gruplanır. Grupların içindeki çocuklar arka
arkaya sıralanır ve ilk çocuk, ortadaki çocuk, sondaki çocuk
şeklinde isimlendirilir. Çocukların bulundukları sıralamaya dikkat
çekilir.
• İlk sıradaki çocuklara kırmızı rengi temsil ettikleri söylenerek
kırmızı kolye, ortadaki çocuklara sarı rengi temsil ettikleri söylenerek sarı kolye, son sıradaki çocuklara mavi rengi temsil ettikleri söylenerek mavi kolye takılır.
• Öğretmen ara renklerdeki kartları elinde tutar ve sözsüz hareketli bir müzik açılır. Çocuklar müzik eşliğinde dans eder. Müzik
durduğunda gösterilen kartın rengine göre, ana renk rolündeki
çocuklar el ele tutuşup tek ayakları üzerinde dengede durmaya
çalışarak hangi renkler olduklarını söylerler (Örneğin; yeşil kart
gösterildiğinde sarı ve mavi rengindeki çocukların bir araya gelerek yeşil rengi oluşturması gibi) Çocukların ilgileri doğrultusunda oyun devam eder.
• Oyunun ardından çocuklar masalara geçerler ve sulu boyalarıyla ana renklerden ara renkleri oluşturarak özgün resimler yaparlar.
DEĞERLENDİRME
• Ana renkler hangileridir?
• Kırmızıyla mavi rengin karışımından hangi renk oluştu?
• Sarı ve mavi rengin karışımından hangi renk oluştu?
• Kırmızı ve sarı rengin karışımından hangi renk oluştu?
• Siz deneyi yapmış olsaydınız nasıl yapardınız?
Bunların haricinde;
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan, ara renklerle
ilgili çalışma sayfalarından birisi uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocukları ile birlikte evlerinde ara renkteki nesneleri
bulma oyunu oynamaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB)
riski olan çocuk varsa, Çocuk öğretmene veya model alabileceği çocukların yakınına oturtulmalıdır.
ÖNERİLER
• Deneyde sıvı gıda boyası yerine parmak boyası ya da sulu
boya da kullanılabilir.
• Kâğıt havlu kullanılarak yapıldığında sonuç alınamazsa renkli
sular boş bardaklarda ayrı ayrı karıştırılarak ara renklerin oluşumu gözlemlenebilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır"
Son düzenleme: