1-10 a kadar sayamayan çocuga ara renklerin verilmesi uygun olmaz.Ana renkleri bildiğini sanmıyorum.
20 tane planı yayınlayamayız 1 tanesini örnek olarak yazıyorum.Her kurumda bu plan farklılık gösterir.Önemli olan kalıbın düzgün olmasıdır.
T.C.
....................VALİLİĞİ
........................................... REHABİLİTASYON MERKEZİ
EĞİTSEL İŞLEVDE BULUNMA DÜZEYİ
Öğrencinin Adı- Soyadı: ali
Doğum Tarihi: ......
Hazırlama Tarihi: ............
ali;
Öz Bakım Becerileri ile İlgili Olarak: isim Öz bakım becerilerinden tuvalet,yemek yeme,giyinme,soyunma ve temizlik becerilerini bağımsız olarak yerine getirebilmektedir.
Gereksinimleri : ali nin öz bakım becerileri ile ilgili olarak herhangi bir gereksinimi yoktur.
Bilişsel Gelişim Becerilerinden;
Kavram Becerileri ile ilgili Olarak; Çevresindeki iki farklı nesne ve nesne resmi arasından az-çok,büyük-küçük,içinde-dışında,önünde-arkasında,altında-üstünde olanı gösterip isimlendirebilmektedir.
Gereksinimleri: ali’nin değişik renkte nesne ve nesne resimleri arasından kırmızı- mavi-sarı-yeşil bölümlerini gösterip isimlendirmeye, çevresindeki iki farklı nesne ve nesne resmi arasından kalın-ince,2 farklı nesne arasından kare-daire-üçgen-dikdörtgen bölümlerini gösterip isimlendirebilmeye gereksinimi vardır.
Okuma- Yazma Becerileri ile ilgili Olarak; Ali ata bak,Ali gel fiş cümlelerini okumaktadır.E,l,a harflerini okuyabilmektedir.
Gereksinimleri: b-c-d-k-z-v- harfleri ve bu harflerle başlayan sesler ile baba bebe bebek bu boru cam em Cuma cami daz dal dam dan dar kaz koz kov kol kon kos kor zar zal zam zan var van vak.. kelimelerini okuma ve yazmaya gereksinimi vardı (bunu fiş cümleleri olarakta yazabilirsin)
İçerik Çözümleme Becerileri ile İlgili Olarak: Dinlediği 3-4 cümlelik resimli öykü ile ilgili nesne, kişi sorunlarına cevap verir. Öyküyü tek cümle yaparak anlatır. Başka sözel ipucu ile birkaç cümle anlatır.
Gereksinimleri: Dinlediği 4-5 sıralı olay kartı ile ilgili yansıtma-neden –sonuç ilişkisi kurma sorularına cevap verip, 10 cümlelik metni 6-7 cümle ile anlatabilme gereksinimi vardır.
Matematik Becerileri ile ilgili Olarak; Birden başlayarak sayabildiğince say denildiğinde 10 a kadar sayabilmektedir.
Gereksinimleri : 1-10 arası istenilen sayıda nesne verebilme,birden başla dendiğinde 50 e kadar ritmik sayabilme ,tek basamaklı sayılarla basit toplama,çıkartma işlemi yapmaya,dokunarak saymaya gereksinimi vardır.
Dil Gelişim Becerilerinden;
Alıcı Dil Becerileri ile ilgili Olarak;2-3kelimelik iki bağımlı yönergeyi birkaç kez tekrarlandığında uygular
Gereksinimleri: Aşamalı yönergeleri uygulayabilme,sürekli sorulara uygun cevap veremeye gereksinimi vardır.
İfade Edici Dil Becerileri ile ilgili Olarak; İki-üç kelimelik cümleler ile konuşur. Çokluk eklerini uygun yerde kullanır.
Gereksinimleri Resimli öykü kitabından(iş nesne kişi)adlandırma yapabilme,sıralı resim kartlarını anlatmaya,sıralama yapmaya gereksinimi vardır.
Sosyal Gelişim Becerileri ile ilgili Olarak; Konuşan kişi ile konuştuğunda göz kontağı kurar. Nasılsın, iyi günler gibi günlük sosyal ifadelere uygun cevap verir. Adını soyadını, anne- baba adını, okulunun ismini ,öğretmeninin ve arkadaşlarının isimlerini söyler.
Gereksinimleri : 45 dk süre ile yerinde oturabilmeye, kurallı ve bağımsız çalışabilmeye,materyalleri amacına uygun kullanabilmeye gereksinimi vardır