Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

Drama Etkinliği

Katılım
2 May 2006
Mesajlar
3
Tepki Skoru
0
Puanları
0
ısınma çalışmaları esas oyun rahatlama ve degerlendirme şeklinde drama çalışmasına ihtiyacım var yardımlarınızı bekliyorum
 
Katılım
21 May 2006
Mesajlar
41
Tepki Skoru
0
Puanları
0
hocam tam olarak kastettiğiniz şey yok ama site içinde bir hocamın yazısını gördüm belki bir işinize yarar..

ARAÇSIZ YAPILAN OYUNLAR

1- Seke Seke Yürüme
Öğretmen, çocuklardan belirtilen mesafeye kadar seke seke yürümelerini ister Yorulacakları için bir süre sonra ayakları değiştirilir. Bu oyun istenirse yarışma şeklinde de yapılabilir. Dengesini kaybeden, düşen, yere basan yada yanlış ayak değiştiren yanar.

2- Hacıyatmaz
Çocuklar üçer kişilik kümelere ayrılırlar. Her kümede iki çocuk yüz yüze ve karşılıklı durur; üçüncü çocuk ise bu iki çocuğun arasında ( iki arkadaşının birini sağına, ötekini soluna alacak şekilde, dimdik ve kaskatı )durur. Ortadaki çocuğa iki çocuktan biri, Hacıyatmaz'ı ötekine, öteki de birinci çocuğa doğru, omuzlarından iter. Yandaki çocuklar, Hacıyatmaz'ı düşürmemeye özen gösterirler. Oyunun yinelenmesinde, ortadaki çocuk yana geçer. Üç çocuk da Hacıyatmaz olduktan sonra oyun biter.

3- Ayak Ayak Yürüme
Bir ayağın burnuna, öteki ayağın topuğunu değdirerek yapılan yürüyüşe, "ayak-ayak yürüme" denir.
Bu oyunda çocuklar, yaklaşık bir metre arayla, arka arkaya dizilirler. Yerin elverişlilik durumuna göre dizilme birerli kol'da, ikişerli kol'da yada üçerli kol'da olabilir. Oyun başladığında her çocuk, kollarını iki yana açar, ayak-ayak yürür. Yürüme yönünden sapan, ayak ayak yürümede yanlış yapan yada dengesi bozulan, yanmış olur.
Bu oyun iyice öğrenildikten sonra, çocukların gözlerini kapatmaları istenerek de oynatılabilir.

4- Çapraz Sıçrama
Çocuklar, ikişer ikişer kümelere ayrılırlar. Her iki çocuk yüz yüze durur; ondan sonra, sağ kolları ile birbirlerinin kollarına çapraz olarak girerler ve kendi çevrelerinde sıçrayarak dönerler. Bu dönüş, soldan sağa doğru olur. Bir süre sonra durup, kollarını değiştirirler; bu kez sol kollarla çapraz yaparlar, sağdan sola doğru sıçrayarak dönerler. Oyun istenildiği kadar sürdürülebilir.

5- Aç Kapıyı Bezirgân Başı
Bu oyun iki aşamada oynanır. Şarkılı oyun ve çekişme. Alana bir çizgi çizilir.
Şarkılı oyun başlamadan önce sayışma yapılır, iki çocuk seçilir, bunlar "Bezirgân" olurlar. Bezirgânlar, arkadaşlarına duyurmadan kendilerine birer ad takarlar. Örn. Biri al, öteki yeşil olur. (Aslan-kaplan,elma-armut vb. birbirine yakın başka adlar da takılabilir.)
Bezirgânlar, çizginin iki yanında olmak üzere, karşılıklı geçerler, el ele tutuşurlar; ellerini yukarı kaldırarak "kapı" yaparlar. Öteki çocuklar ( çizgiye koşut olarak ) tek sıra biçiminde dizilirler; bunlar "kervan" olurlar.
Kervancılar, "aç kapıyı bezirgan başı" şarkısını söyleyerek "kapı"dan geçmeye başlarlar. Şarkının son dizesi, "arkamdaki yadigâr olsun, yadigâr olsun" söylendikten sonra, hangi çocuk "kapıda" içinde kalmışsa o çocuk bezirgânlar tarafından ( kollar arasında tutularak ) tutsak alınır.
Bezirgânlar, "tutsak"ın kulağına sorar: "al mı ?,yeşil mi?" Tutsak da fısıltıyla yanıtlar:"al" derse, adı "al" olan bezirgânın arkasına, "yeşil" derse, adı "yeşil" olanın arkasına geçer; belinden tutar, bekler.
Oyun şarkılı olarak yeniden başlar ve bir çocuk kalıncaya kadar aynı kurallarla sürer. Bezirgânlar son çocuğu da aynı yöntemle tutsak alırlar; tutunca, "bir sıçan" derler, salıverirler; çocuk"al" kümesinin çevresini koşarak dolaşır, gelip kapıya girer. Bezirgânlar bu kez "iki sıçan" derler, salıverirler; çocuk "yeşil" kümesinin çevresini koşarak dolaşır, gelip kapıya girer; bezirgânlar "üç sıçan" derler ve çocuğu bu kez salıvermezler; "al mı ?…yeşil mi ?" diye ona da sorarlar. Çocuk ne yanıt verirse, o bezirgânın arkasına geçer.
Burada oyunun çekişme aşaması başlar. "al" ile "yeşil" çizginin iki yakasında karşılıklı olarak durur, birbirlerinin ellerinden sıkı sıkı tutarlar. "Al"ın arkasındaki çocuklar birbirlerinin, "yeşil"in arkasındaki çocuklar da birbirlerinin bellerinden, sıkı sıkı tutarlar.
Öğretmenin ( yada bir çocuğun ) "başla" demesi üzerine, Al kümesi ile Yeşil kümesi çekişmeye başlar. Hangi küme çizgiyi geçer yada koparsa, o küme yenik sayılır.
Kazanan kümedeki çocuklar ellerini tempo ile çırparak "çürük elma, çürük elma" diye bağrışırlar. Aynı anda iki kümede de kopma olursa, bütün çocuklar "çürük elma" diye bağrışırlar.
Çocuklar isterlerse oyun, "bezirgân"ları ve adları değiştirilerek yinelenir.

Kervancılar : -- Aç kapıyı bezirgân başı, bezirgân başı
Bezirgânlar : -- Kapı hakkı ne verirsin, ne verirsin
Kervancılar : -- Arkamdaki yadigâr olsun, yadigâr olsun
Oyun sonunda bezirgânlar : "Bir sıçan, iki sıçan, üç sıçan" diye, şarkısız olarak sorarlar.

6- Kim Güçlü
Alanın ortasına bir düz çizgi çizilir. Her çocuk bir eş seçer. Eşlerden biri çizginin bir yanında durur. Her çocuk sağ ayağını çizgiye koyar, iki çocuğun sağ ayaklarının burunları birbiriyle karşılıklı durmuş olur; sol ayaklar geride tutulur. Çocuklar, karşılıklı olarak el ele tutar, birbirlerini kendi taraflarına çekmeye çalışırlar. Çekilen, yani çizgiyi geçen çocuk, oyunu yitirmiş sayılır, oyun istenildiği kadar yinelenebilir.
Bu oyun, bir çizgi üzerinde çekişmeli yapıldığı gibi, çizgi olmaksızın, iki çocuğun bir eksen çevresinde dönerek çekişmesi biçiminde de yapılabilir.

7- İmdat Yarışı
Alana uzun ve düz bir çizgi çizilir. Çizginin 8-10 metre karşısında ve çizgiye eşit uzaklıkta, birbirine bitişik iki kale yapılır.
Çocuklar iki eşit kümeye ayrılır. Her küme kendine bir ad takar; kendi içinden, sayışarak bir kaptan seçer.
Çocukların tümü, çizgiye sağ ayaklarını basarak, koşmaya hazır biçimde ve yan yana dururlar. İki küme arasında bir metre kadar açıklık bırakılır.
Her kaptan, kendi kümesinin karşısındaki kale içinde
 
Katılım
7 Ocak 2007
Mesajlar
1
Tepki Skoru
0
Puanları
0
merhaba arkadaşlar benim sizden ricam ben çocuklara empatinin önemini anlatmak için bi drama yada bi kaç arkadaşla oynaya bilecegimiz küçük bi oyun sunmak istiyorum fakat yaratıcılıgım burda pek başarılı olamadı acaba içinizden biri bana yardımda buluna bilir mi?? şimdiden çok tşk.:thumbsup:
 
Katılım
14 Tem 2006
Mesajlar
2,316
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
40
Konu yanlış yere açılmış ilgili bölüme taşıyorum...
 
Katılım
14 Mar 2007
Mesajlar
80
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
44
alev önderin drama kitabından yararlanabilirsin
 
Katılım
3 Ocak 2007
Mesajlar
1
Tepki Skoru
0
Puanları
0
arkadaşlar hayvanlardan nasıl yararlanırız serbest zaman için bi rdrama örneğiniz var mı
 
Katılım
22 Kas 2006
Mesajlar
472
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
38
isteklerimizi buraya yazmıyoruz. konuyu doğru yerde açmanı tavsiye ederim.
 
Katılım
12 May 2006
Mesajlar
21
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
38
arkadaslar fen doga ve matematik konulu bir drmaya ihtiyacım var yardımlarınızı bekliyorum herhangi bir konu hakkında olabilir yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...
 
Katılım
3 May 2006
Mesajlar
22
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
37
Drama:

Malzemeler: Kalp, akciğer, mide ve bağırsağı temsil eden yaka kartları

Etkinlik Durumu: Hikayeye giriş yapılır.

Hemşire: - Hadi hep beraber organlarımızı bi düşünün Ne kadar da çoklar öyle değil mi? Hepsininde ayrı bi önemi var. Adeta birbirlerine baplılar. Biri olmadan diğerinin önemi olmaz. Acaba hangisi daha önemli hadi dinleyip öğrenelim. (kalp öne çıkar)

Kalp: -Ben kalp. En önemli benim ben olmazsam yaşayamazsınız.Kalp yerine geçer, akciğer öne çıkar.)

Akciğer: -Hayır en önemli benim. Ben akciğerim. Ben olmazsam nefes alamazsınız.(akciğer yerine geçer, mide öne çıkar)

Mide: -Hayır en önemli benim. Ben mide. Yemekleri sindiririm.(mide yerine geçer, bağırsak öne çıkar)

Bağırsak: -En önemli benim. Ben bağırsak. Vücudun çöp kamyonuyum.

Hepsi aynı anda:"En önemli benim, hayır benim..." der.

Hemşire: -Susun susun! Beni dinleyin.Hepiniz önemlisiniz. Biriniz olmadan diğerinizin önemi yok.
(Fısıltılar olur) "Aaa doğru söylüyor"

Hepsi aynı anda: "Hepimiz önemliyiz." der.
 
Katılım
3 May 2006
Mesajlar
22
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
37
Drama:

Malzemeler: Kartondan kukla sahnesi, göz kulak ve deriyi simgeleyen kuklalar.

Etkinlik Durumu: Hikayeye giriş yapılır. Göz sahneye gelir.

Göz: -Merhaba arkadaşlar beni tanıdınız mı? Evet bildiniz ben gözüm ama çok mutsuzum. Sahibim bana hiç iyi bakmıyor. Oysa bütün dünyayı, arkadaşlarını her şeyi benim sayemde görüyor. Ne yapıyor biliyor musunuz? Televizyonu hep yakından seyrediyor. Saatlerde hiç kalmadan bilgisayarın karşısında oturuyor. Bu yüzden artık çok iyi göremiyorum. İyi görebilmek için bu gözlüklerden yardım alıyorum.
(Kulak sahneye gelir.)

Kulak: -Merhaba göz kardeş ben kulak. Söylediklerini duydum. Çok üzüldüm ama ben de senin gibiyim. Benim sahibimde bana hiç iyi bakmıyor. Yüksek sesle müzik dinliyor mesela. Temizlemek için sivri uçlu şeyler kullanıyor. Oysa ki yumuşak mendillerle temizleyebilir.
Deri: -Evet arkadaşlar, sahiplerimiz bizim değerlerimizi hiç bilmiyor. Ben deri, ben de çok mutsuzum. Sahibim beni hiç temizlemiyor. Üstelik sıcak-soğuk demeden kullanıyor beni.

Hep beraber: -Arkadaşlar, sahiplerimiz bize iyi bakmıyor ama siz organlarınıza iyi bakın. Çünkü biz sizin için çok önemliyiz.
 
Katılım
17 Nis 2007
Mesajlar
64
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
121
arkadaşlar mümkünse drama yapabileceğim, kostümlerini kolayca oluşturabileceğim drama metnine ihtiyacım war.yardımcı olursanız sewinirim...
 
Katılım
11 Ocak 2007
Mesajlar
2
Tepki Skoru
0
Puanları
0
özbakım becerileri ile ilgili drama etkinliği bilen varsa lütfen yardım..şimdiden teşekkürler............
 
Katılım
12 May 2007
Mesajlar
3
Tepki Skoru
0
Puanları
0
sıcak - soğuk , uzun - kısa kavramları ilgili drama etkinliği örneğine ihtiyacım var
 
Katılım
7 Ocak 2007
Mesajlar
6,268
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
47
Ayak parmak uçlarına basarak, eller havada uzun insan taklitleri yapaılabilir, sonra tam tersi eller aşağıda biraz eğilerek kısa insan taklitleri yapılabilir. Çocuklar arasında kısa ve uzun boylu çocuklar karşılaştırılır. İkişerli üçerli grup oluştururlar kendi aralarında ve birbirlerine bakarak en kısa ve en uzun arkadaşını söyleyebilirler.
Yine canlandırma sıcak - soğuk taklitleri de yapılabilir. Yaz mevsiminde sıcak kuma basamama çok sıcak çok sıcak diyerek zıplayarak yürüme, havanın sıcak olmasından dolayı yelpaze kullanma ve kalın giyindiyse uygun kıyafet giyme taklitleri gibi. Sıcak ve soğuk içecek ikram taklitleri yapılır. Soğuk havada üşüme taklitleri yapılabilir. Kara dokununca ellerimiz üşür taklidi, eller sallanır. Sıcak - soğuk oyunu oynanabilir v.s aklıma gelenler . KOLAY GELSİN :)
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst