PROGRAMDAKİ ETKİNLİĞİN ADI: Sanat Etkinliği
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI: Şekil Yap-Bozu
KAVRAM: Düz-Yamuk
YAŞ GRUBU: 3-4 yaş
SÜRE: 25-30 dk
MATERYALLER: Mukavva kutu, maket bıçağı, pastel boya, yüzük makarna, yapıştırıcı
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterip-yaptırma, soru-cevap
GELİŞİM ALANI: Bilişsel alan, dil alanı
AMAÇ VE KAZANIMLAR
BİLİŞSEL VE DİL ALANI:
Amaç 8.Günlük yaşamda kullanılan belli başlı simgeleri tanıyabilme
Kazanımlar
1.Gösterilen sembolün anlamını söyler.
2.Verilen açıklamaya uygun sembolü gösterir.
Amaç 9.Mekanda konum kavramı ile ilgili verilen yönergeleri uygulayabilme
Kazanımlar
4.Bir bütünün parçalarını uygun yerlere yerleştirir.
ÖĞRENME SÜRECİ: Mukavva bir kutudan yaklaşık 30X30 ya da daha büyük ebatta iki eşit parça kesilir.Kesilen parçalardan birinin üzerine düz ve yamuk şekillerden oluşmuş bir resim çizilir.Maket bıçağı ile çizilmiş şekillerin üzerinden giderek dikkatli bir biçimde şekiller mukavvadan çıkarılır.Mukavvadan kesilmiş şekiller çocuklara sorulur ve isimlendirmeleri istenir.Ardından bu şekilleri çocukların pastel boya ile boyayarak renklendirmeleri sağlanır.Boyanmış şekillerin ortalarına yüzük makarna yapıştırılır ve kurumaya bırakılır.Şekilleri kesilmiş mukavva diğer mukavvanın üzerine yapıştırıldıktan sonra şekiller yerlerine yerleştirilmek için hazırdır.Çocuklara hangi şeklin nereye geleceği ve ne olduğu sorularak ya da istenilen şeklin çocuktan vermesi sağlanarak etkinlik uygulanır.
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI: Şekil Yap-Bozu
KAVRAM: Düz-Yamuk
YAŞ GRUBU: 3-4 yaş
SÜRE: 25-30 dk
MATERYALLER: Mukavva kutu, maket bıçağı, pastel boya, yüzük makarna, yapıştırıcı
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterip-yaptırma, soru-cevap
GELİŞİM ALANI: Bilişsel alan, dil alanı
AMAÇ VE KAZANIMLAR
BİLİŞSEL VE DİL ALANI:
Amaç 8.Günlük yaşamda kullanılan belli başlı simgeleri tanıyabilme
Kazanımlar
1.Gösterilen sembolün anlamını söyler.
2.Verilen açıklamaya uygun sembolü gösterir.
Amaç 9.Mekanda konum kavramı ile ilgili verilen yönergeleri uygulayabilme
Kazanımlar
4.Bir bütünün parçalarını uygun yerlere yerleştirir.
ÖĞRENME SÜRECİ: Mukavva bir kutudan yaklaşık 30X30 ya da daha büyük ebatta iki eşit parça kesilir.Kesilen parçalardan birinin üzerine düz ve yamuk şekillerden oluşmuş bir resim çizilir.Maket bıçağı ile çizilmiş şekillerin üzerinden giderek dikkatli bir biçimde şekiller mukavvadan çıkarılır.Mukavvadan kesilmiş şekiller çocuklara sorulur ve isimlendirmeleri istenir.Ardından bu şekilleri çocukların pastel boya ile boyayarak renklendirmeleri sağlanır.Boyanmış şekillerin ortalarına yüzük makarna yapıştırılır ve kurumaya bırakılır.Şekilleri kesilmiş mukavva diğer mukavvanın üzerine yapıştırıldıktan sonra şekiller yerlerine yerleştirilmek için hazırdır.Çocuklara hangi şeklin nereye geleceği ve ne olduğu sorularak ya da istenilen şeklin çocuktan vermesi sağlanarak etkinlik uygulanır.