Programdaki Etkinliğin Adı : Fen Öğretimi
Matematik Etkinliğinin Adı : Meyveler
Kavram : 1'den 10'a kadar sayıdaki nesnelerle eksiltip artırma yapma
Yaş Grubu : 5-6
Süre : 20 dk
Kullanılacak Materyaller : A4 ,Boyama kalemleri , Kartondan yapılmış ağaç
Uygulanan Teknik ve Yöntemler : Anlatma Tekniği
Gelişim Alanı : Psikomotor Alan - Bilişsel Alan – Sosyal / Duygusal Alan
Amaç ve Kazanımlar :
Psikomotor Alan
Amaç 2 : El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanım 7 : El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır.
Bilişsel Alan
Amaç 9 : Nesneleri sayabilme
Kazanım 4 : Gösterilen belli sayıdaki nesneyi doğru olarak sayar.
Kazanım 6 : Sayıca 10’dan az olan bir gruptaki nesnelerin sayısını söyler.
Amaç 15 : Nesnelerle basit toplama ve ç›karma yapabilme
Kazanım 1 : Nesne grubuna belirtilen sayı kadar nesne ekler.
Kazanım 2 : Nesne grubundan belirtilen sayı kadar nesneyi ayırır.
Sosyal / Duygusal Alan
Amaç 12 : Çevredeki güzellikleri koruyabilme
Kazanım 1 : Çevredeki güzelliklerin korunma nedenlerini söyler.
Kazanım 2 : Çevredeki güzellikleri korumak için yapılması gerekenleri açıklar.
Öğrenme Süreci : Öğretmen çocukları alarak önceden kartondan yaptığı ağacın yanına götürür. Ağacın iki tarafına da birer sepet asar. İkişer kişilik guruplar oluşturur ve ikişer kişilik iki grubun yarışması için 2 masa ayarlar.Masaların üzerine boyama kalemleri ve A4 leri yerleştirir.Ağacı iki gruba da aynı uzaklıkta bir mesafeye koyar. Bir dakika içerisinde kim daha çok çeşitli ve daha güzel boyanmış meyveler çizerse o takım kazanır.Süre dolduğunda öğretmen sepetleri ister ve öğrencilerle beraber sayar.Birer birer artırma şeklinde sayılan meyve resimleri oyunun galibini belirler.Malup olan takıma da neden bu meyveleri istedikleri,çevremizi neden korumamız gerektiği gibi sorular sorularak cevap alınmak istenir.
Matematik Etkinliğinin Adı : Meyveler
Kavram : 1'den 10'a kadar sayıdaki nesnelerle eksiltip artırma yapma
Yaş Grubu : 5-6
Süre : 20 dk
Kullanılacak Materyaller : A4 ,Boyama kalemleri , Kartondan yapılmış ağaç
Uygulanan Teknik ve Yöntemler : Anlatma Tekniği
Gelişim Alanı : Psikomotor Alan - Bilişsel Alan – Sosyal / Duygusal Alan
Amaç ve Kazanımlar :
Psikomotor Alan
Amaç 2 : El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanım 7 : El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır.
Bilişsel Alan
Amaç 9 : Nesneleri sayabilme
Kazanım 4 : Gösterilen belli sayıdaki nesneyi doğru olarak sayar.
Kazanım 6 : Sayıca 10’dan az olan bir gruptaki nesnelerin sayısını söyler.
Amaç 15 : Nesnelerle basit toplama ve ç›karma yapabilme
Kazanım 1 : Nesne grubuna belirtilen sayı kadar nesne ekler.
Kazanım 2 : Nesne grubundan belirtilen sayı kadar nesneyi ayırır.
Sosyal / Duygusal Alan
Amaç 12 : Çevredeki güzellikleri koruyabilme
Kazanım 1 : Çevredeki güzelliklerin korunma nedenlerini söyler.
Kazanım 2 : Çevredeki güzellikleri korumak için yapılması gerekenleri açıklar.
Öğrenme Süreci : Öğretmen çocukları alarak önceden kartondan yaptığı ağacın yanına götürür. Ağacın iki tarafına da birer sepet asar. İkişer kişilik guruplar oluşturur ve ikişer kişilik iki grubun yarışması için 2 masa ayarlar.Masaların üzerine boyama kalemleri ve A4 leri yerleştirir.Ağacı iki gruba da aynı uzaklıkta bir mesafeye koyar. Bir dakika içerisinde kim daha çok çeşitli ve daha güzel boyanmış meyveler çizerse o takım kazanır.Süre dolduğunda öğretmen sepetleri ister ve öğrencilerle beraber sayar.Birer birer artırma şeklinde sayılan meyve resimleri oyunun galibini belirler.Malup olan takıma da neden bu meyveleri istedikleri,çevremizi neden korumamız gerektiği gibi sorular sorularak cevap alınmak istenir.