- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: İşaret yolu (Noktalama İşaretleri, Nokta, Soru İşareti, Ünlem)
Etkinlik Çeşidi : Türkçe ve Okuma Yazmaya Hazırlık (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K2: Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler.)
DG: K10: Görsel materyalleri okur. (Görsel materyalleri inceler. Görsel materyalleri açıklar. Görsel materyallerle ilgili sorulara
cevap verir.)
DG: K12: Yazı farkındalığı gösterir. (Yazılı materyallerde noktalama işaretlerini gösterir.)
MATERYALLER: Yeterli miktarda nokta, ünlem ve soru işaretinin olduğu kartlar, Gazete sayfaları, renkli kalemler.
SÖZCÜKLER: Noktalama işareti, nokta, ünlem, soru işareti
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklara noktalama işaretlerinden nokta, ünlem ve soru
işaretinin olduğu kartlar gösterilir.
• Karttaki işaretlerle ilgili “Bunlar neler olabilir?”, “Nerelerde
görürüz?” diyerek sohbet edilir. Ardından bilmeceler sorulur.
• Bir soru mu var?
Ben oradayım.
Sorduğun sorunun sonundayım (soru işareti).
• Durma gerekirse,
Kalemini dokundur.
Minik bir işaret yeter (nokta).
• Şaşırdın ya da üzüldün mü?
Çok güldün çok korktun mu?
Beni kullanırsan sana yardım ederim (ünlem işareti).
I.Öztürk
• Çok sayıda kart, yol oluşturacak şekilde yere karışık olarak
bırakılır.
• Çocuklardan sıra ile kartlara basarak geçmeleri istenir. Nokta
işaretine geldiğinde bir süre durması, soru işaretine geldiğinde
arkadaşlarına bir soru sorması (Önümde kim var? Kazağım
ne renk? vb.), ünlem işaretine geldiğinde bir duygusunu ifade
etmesi (şaşkınım, mutluyum, üzgünüm vb.) istenir.
• Tüm çocuklar kartları gezdikten sonra oyun tamamlanır.
• Çocuklara çeşitli gazete sayfaları verilir, sayfada gördükleri
tanıdıkları noktalama işaretlerini yuvarlak içine almaları istenir.
DEĞERLENDİRME
• Kartlarda hangi noktalama işaretleri vardı?
• Soru işareti ne zaman kullanılır?
• Sen bir noktalama işareti olsaydın, hangisi olurdun? Neden?
• Noktalama işaretlerini başka nerelerde görürsün?
Bunların haricinde;
• Noktalama işaretlerinin büyük bir şekilde çizildiği kâğıtlar
çocuklara verilerek tamamlama çalışması yapmaları istenebilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden evde çocuklarına kitap okurken kitabın içindeki
noktalama işaretlerine dikkat çekmeleri istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta dil ve konuşma bozukluğu olan bir çocuk varsa,
işaretle ilgili bilgisini ifade etmesi sırasında cesaretlendirilmeli,
eğer ifade etmek istemiyor ise zorlanmamalıdır.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi : Türkçe ve Okuma Yazmaya Hazırlık (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K2: Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler.)
DG: K10: Görsel materyalleri okur. (Görsel materyalleri inceler. Görsel materyalleri açıklar. Görsel materyallerle ilgili sorulara
cevap verir.)
DG: K12: Yazı farkındalığı gösterir. (Yazılı materyallerde noktalama işaretlerini gösterir.)
MATERYALLER: Yeterli miktarda nokta, ünlem ve soru işaretinin olduğu kartlar, Gazete sayfaları, renkli kalemler.
SÖZCÜKLER: Noktalama işareti, nokta, ünlem, soru işareti
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklara noktalama işaretlerinden nokta, ünlem ve soru
işaretinin olduğu kartlar gösterilir.
• Karttaki işaretlerle ilgili “Bunlar neler olabilir?”, “Nerelerde
görürüz?” diyerek sohbet edilir. Ardından bilmeceler sorulur.
• Bir soru mu var?
Ben oradayım.
Sorduğun sorunun sonundayım (soru işareti).
• Durma gerekirse,
Kalemini dokundur.
Minik bir işaret yeter (nokta).
• Şaşırdın ya da üzüldün mü?
Çok güldün çok korktun mu?
Beni kullanırsan sana yardım ederim (ünlem işareti).
I.Öztürk
• Çok sayıda kart, yol oluşturacak şekilde yere karışık olarak
bırakılır.
• Çocuklardan sıra ile kartlara basarak geçmeleri istenir. Nokta
işaretine geldiğinde bir süre durması, soru işaretine geldiğinde
arkadaşlarına bir soru sorması (Önümde kim var? Kazağım
ne renk? vb.), ünlem işaretine geldiğinde bir duygusunu ifade
etmesi (şaşkınım, mutluyum, üzgünüm vb.) istenir.
• Tüm çocuklar kartları gezdikten sonra oyun tamamlanır.
• Çocuklara çeşitli gazete sayfaları verilir, sayfada gördükleri
tanıdıkları noktalama işaretlerini yuvarlak içine almaları istenir.
DEĞERLENDİRME
• Kartlarda hangi noktalama işaretleri vardı?
• Soru işareti ne zaman kullanılır?
• Sen bir noktalama işareti olsaydın, hangisi olurdun? Neden?
• Noktalama işaretlerini başka nerelerde görürsün?
Bunların haricinde;
• Noktalama işaretlerinin büyük bir şekilde çizildiği kâğıtlar
çocuklara verilerek tamamlama çalışması yapmaları istenebilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden evde çocuklarına kitap okurken kitabın içindeki
noktalama işaretlerine dikkat çekmeleri istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta dil ve konuşma bozukluğu olan bir çocuk varsa,
işaretle ilgili bilgisini ifade etmesi sırasında cesaretlendirilmeli,
eğer ifade etmek istemiyor ise zorlanmamalıdır.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."