19.05.2011 PROGRAMDAKİ ETKİNLİĞİN ADI: Müzik etkinliği (Ritim Çalışması) MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI: Tak Tak Tek KAVRAM: Kenar-Köşe YAŞ GRUBU: 5-6 yaş SÜRE: 30-35 dakika MATERYALLER: Yoğurt Kovasından oluşturulmuş davul, ince tokmak ve sınıftan kenarı köşesi olan ve olmayan nesneler UYGULANAN YÖNTEM ve TEKNİK: Anlatma, Örnek Gösterme GELİŞİM ALANI: Sosyal-Duygusal Alan, Bilişsel Alan, Psikomotor Alan AMAÇ ve KAZANIMLAR: Sosyal-Duygusal Amaç 11. Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme
Kazanımlar 5. Çeşitli materyaller kullanarak ritim oluşturur.
6. Çeşitli sesleri kullanarak müzik oluşturur. Bilişsel Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme
Kazanımlar 4. Varlıkların şeklini söyler. Amaç 5. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme
Kazanımlar
3. Varlıkları şekillerine göre eşleştirir. Psikomotor Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar 7. El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır. ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen sınıfı 3 gruba ayırır. Birinci gruptaki öğrencilere kenarı ve köşesi olan nesneler gösterdiğinde parmaklarını iki kez şıklatmalarını, kenarı köşesi olmayan nesneler gösterdiğinde parmaklarını bir kez şıklatmalarını ister.İkinci gruptaki öğrencilerden kenarı köşesi olan nesnelerde iki kez alkışlamalarını, kenarı köşesi olmayan nesnelerde ise bir kez alkışlamalarını ister.Üçüncü gruptaki öğrencilere de yoğurt kovalarından oluşturulmuş davulları verir ve aynı şekilde onlarında kenarı ve köşesi olan nesneler de davula tokmakla iki kez vurmalarını, kenarı ve köşesi olmayan nesnelerde ise bir kez tokmakla vurmalarını ister.Etkinlik başlar farklı ritimlerde müzikler oluşturulur.Gruplar değiştirilerek devam edilir.
DEĞERLENDİRME:
Kazanımlar 5. Çeşitli materyaller kullanarak ritim oluşturur.
6. Çeşitli sesleri kullanarak müzik oluşturur. Bilişsel Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme
Kazanımlar 4. Varlıkların şeklini söyler. Amaç 5. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme
Kazanımlar
3. Varlıkları şekillerine göre eşleştirir. Psikomotor Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar 7. El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır. ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen sınıfı 3 gruba ayırır. Birinci gruptaki öğrencilere kenarı ve köşesi olan nesneler gösterdiğinde parmaklarını iki kez şıklatmalarını, kenarı köşesi olmayan nesneler gösterdiğinde parmaklarını bir kez şıklatmalarını ister.İkinci gruptaki öğrencilerden kenarı köşesi olan nesnelerde iki kez alkışlamalarını, kenarı köşesi olmayan nesnelerde ise bir kez alkışlamalarını ister.Üçüncü gruptaki öğrencilere de yoğurt kovalarından oluşturulmuş davulları verir ve aynı şekilde onlarında kenarı ve köşesi olan nesneler de davula tokmakla iki kez vurmalarını, kenarı ve köşesi olmayan nesnelerde ise bir kez tokmakla vurmalarını ister.Etkinlik başlar farklı ritimlerde müzikler oluşturulur.Gruplar değiştirilerek devam edilir.
DEĞERLENDİRME: