- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
NOKTALAMA İŞARETLERİM
Etkinlik Çeşidi: Müzik ve Okuma Yazmaya Hazırlık (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu: 60 – 72 Ay
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Bilişsel Gelişim
Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. Dikkatini
çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.)
Kazanım 6. Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir.
(Göstergeleri: Eş nesne/varlıkları gösterir.)
Dil Gelişimi
Kazanım 10. Görsel materyalleri okur. (Göstergeleri:
Görsel materyalleri inceler. Görsel materyalleri açıklar. Görsel
materyallerle ilgili sorulara cevap verir.)
Kazanım 12.Yazı farkındalığı gösterir. (Göstergeleri: Yazılı
materyallerde noktalama işaretlerini gösterir.)
MATERYALLER
Kukla, noktalama işaretlerinden oluşan kartlar.
SÖZCÜKLER
Nokta, virgül, soru işareti, ünlem işareti
KAVRAMLAR
-------
DEĞERLENDİRME
*Öğretmen yüz ifadelerini de kullanarak farklı cümleler kurar.
Çocuklar bu cümlelerin sonuna hangi noktalama işaretinin
konulacağını ilgili kartı kaldırarak gösterir.
AİLE KATILIMI
*Ailelere, çocuklarına resimli bir öykü kitabı okumaları ve bu
kitaptaki noktalama işaretlerini çocuklarıyla birlikte bulmaları
önerilir.
UYARLAMA
Sınıfta Zihinsel Yetersizliği Olan Bir Çocuk Varsa:
*Zihinsel yetersizliği olan çocuktan eğitimsel performansına bağlı olarak bir noktalama işaretinin (Örneğin: nokta işareti) hareketini yapması istenir. Noktalama işareti ile ilgili hareketi yapabilmesi için ipuçları
verilir.
*Şarkı söylerken nokta ile ilgili bölüme gelindiğinde “Şimdi ne yapıyorduk?” gibi sorular sorularak çocuğun hareketi yapması sağlanır.
ÖĞRENME SÜRECİ
*Önceden hazırlanan büyük boyuttaki noktalama işaretlerinin olduğu
kartlar sınıfın farklı yerlerine yerleştirilir.
*Yere de aynı noktalama işaretlerinin olduğu kartlardan konulur.
*Ardından çocuklardan yerdeki işaretlerin aynılarını sınıfta bulmaları
istenir.
*Bulunan işaretlerle ilgili olarak “Bunlar neler olabilir?”, “Nerelerde
görürüz?”, “Ne işe yarıyor olabilirler?” diye sorular sorulup çocukların
bu konudaki görüşleri alınır.
*Bir kukla kullanarak “Bu işaretler kitaplarda, dergilerde, gazetelerde,
yazıların yanlarında, aralarında bulunurlar” denir.
*Öğretmen, kuklayı konuşturarak noktanın üstüne geldiğinde durur,
virgüle geldiğinde nefes alarak yürür, soru işaretine geldiğinde
meraklanmış yüz ifadesi, ünlem işaretine geldiğinde ise şaşırmış yüz
ifadesi ile bakar.
*Ardından “Noktalama İşaretlerim” adlı şarkıyı söylerken de aynı
çalışma yapılır.
*Çocuklar sınıfta bulunan yazılı materyallerdeki noktalama işaretlerini
gösterirler.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi: Müzik ve Okuma Yazmaya Hazırlık (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu: 60 – 72 Ay
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Bilişsel Gelişim
Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. Dikkatini
çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.)
Kazanım 6. Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir.
(Göstergeleri: Eş nesne/varlıkları gösterir.)
Dil Gelişimi
Kazanım 10. Görsel materyalleri okur. (Göstergeleri:
Görsel materyalleri inceler. Görsel materyalleri açıklar. Görsel
materyallerle ilgili sorulara cevap verir.)
Kazanım 12.Yazı farkındalığı gösterir. (Göstergeleri: Yazılı
materyallerde noktalama işaretlerini gösterir.)
MATERYALLER
Kukla, noktalama işaretlerinden oluşan kartlar.
SÖZCÜKLER
Nokta, virgül, soru işareti, ünlem işareti
KAVRAMLAR
-------
DEĞERLENDİRME
*Öğretmen yüz ifadelerini de kullanarak farklı cümleler kurar.
Çocuklar bu cümlelerin sonuna hangi noktalama işaretinin
konulacağını ilgili kartı kaldırarak gösterir.
AİLE KATILIMI
*Ailelere, çocuklarına resimli bir öykü kitabı okumaları ve bu
kitaptaki noktalama işaretlerini çocuklarıyla birlikte bulmaları
önerilir.
UYARLAMA
Sınıfta Zihinsel Yetersizliği Olan Bir Çocuk Varsa:
*Zihinsel yetersizliği olan çocuktan eğitimsel performansına bağlı olarak bir noktalama işaretinin (Örneğin: nokta işareti) hareketini yapması istenir. Noktalama işareti ile ilgili hareketi yapabilmesi için ipuçları
verilir.
*Şarkı söylerken nokta ile ilgili bölüme gelindiğinde “Şimdi ne yapıyorduk?” gibi sorular sorularak çocuğun hareketi yapması sağlanır.
ÖĞRENME SÜRECİ
*Önceden hazırlanan büyük boyuttaki noktalama işaretlerinin olduğu
kartlar sınıfın farklı yerlerine yerleştirilir.
*Yere de aynı noktalama işaretlerinin olduğu kartlardan konulur.
*Ardından çocuklardan yerdeki işaretlerin aynılarını sınıfta bulmaları
istenir.
*Bulunan işaretlerle ilgili olarak “Bunlar neler olabilir?”, “Nerelerde
görürüz?”, “Ne işe yarıyor olabilirler?” diye sorular sorulup çocukların
bu konudaki görüşleri alınır.
*Bir kukla kullanarak “Bu işaretler kitaplarda, dergilerde, gazetelerde,
yazıların yanlarında, aralarında bulunurlar” denir.
*Öğretmen, kuklayı konuşturarak noktanın üstüne geldiğinde durur,
virgüle geldiğinde nefes alarak yürür, soru işaretine geldiğinde
meraklanmış yüz ifadesi, ünlem işaretine geldiğinde ise şaşırmış yüz
ifadesi ile bakar.
*Ardından “Noktalama İşaretlerim” adlı şarkıyı söylerken de aynı
çalışma yapılır.
NOKTALAMA İŞARETLERİM
Merhaba arkadaşlar, nefes alın virgül var.
Karşımızda bir nokta, durmak gerek orada.
Bak meraklı geliyor, sana ‘nasılsın’ diyor.
Şaşırmış bizim ünlem, şarkı size hediyem
Öğretmen: Nuray Taşcı/Mersin
Merhaba arkadaşlar, nefes alın virgül var.
Karşımızda bir nokta, durmak gerek orada.
Bak meraklı geliyor, sana ‘nasılsın’ diyor.
Şaşırmış bizim ünlem, şarkı size hediyem
Öğretmen: Nuray Taşcı/Mersin
*Çocuklar sınıfta bulunan yazılı materyallerdeki noktalama işaretlerini
gösterirler.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."