- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
Etkinlik Çeşidi: Roket Balon Deneyi
Yaş Grubu: 4-5 Yaş
KAZANIM VE GÖSTERGELER
Bilişsel Gelişim
Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum olaya odaklanır.
Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.
Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.
Kazanım 2: Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler.
Gerçek durumu inceler.
Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.
Kazanım 17: Neden-sonuç ilişkisi kurar.
Göstergeleri:
Bir olayın olası nedenlerini söyler.
Bir olayın olası sonuçlarını söyler.
Sosyal ve Duygusal Gelişim
Kazanım 4: Bir olay ya da durumla ilgili olumlu/olumsuz duygularını uygun yollarla gösterir.
Göstergeleri:
Olumlu/olumsuz duygularını sözel ifadeler kullanarak açıklar.
Materyaller: Balon, Pipet, 2-3 m ip, bant, Mandal, Kâğıt Havlu rulosu
ÖĞRENME SÜRECİ
Öğretmen öncelikli olarak çocuklara yapacakları deneyin ismini söyler ve deneyde kullanacakları malzemeleri tanıtır. Daha sonra deneyi nasıl yapacaklarını yönergeleri sırasıyla vererek anlatmaya başlar. İlk olarak pipetin içinden ip geçirilip sınıfın bir ucundan diğer ucuna kadar gergin bir şekilde bağlanır. Daha sonra balon şişirilip ağzı mandalla kapatılarak pipete bantlanarak sabitlenir. Balonun ağzındaki mandal açılarak balonun hareketi gözlemlenir. Çocuklar 4-5li gruplara ayrılıp balonla yarışmaları söylenir. Bitiş noktasına balonun mu yoksa çocukların mı önce vardığının gözlenmesi istenir. Daha sonra pipet yerine kâğıt havlu rulosu kullanılarak etkinlik tekrarlanır. Etkinlik tüm sınıfın katılımı sağlandıktan sonra sonlandırılır.
DEĞERLENDİRME
*Etkinliğimizde hangi malzemeleri kullandık?
*Balonumuzu şişirip ağzını bıraktıktan sonra nasıl hareket etti?
*Balonumuzun daha hızlı hareket etmesini isteseydik neler yapabilirdik?
Yaş Grubu: 4-5 Yaş
KAZANIM VE GÖSTERGELER
Bilişsel Gelişim
Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum olaya odaklanır.
Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.
Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.
Kazanım 2: Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler.
Gerçek durumu inceler.
Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.
Kazanım 17: Neden-sonuç ilişkisi kurar.
Göstergeleri:
Bir olayın olası nedenlerini söyler.
Bir olayın olası sonuçlarını söyler.
Sosyal ve Duygusal Gelişim
Kazanım 4: Bir olay ya da durumla ilgili olumlu/olumsuz duygularını uygun yollarla gösterir.
Göstergeleri:
Olumlu/olumsuz duygularını sözel ifadeler kullanarak açıklar.
Materyaller: Balon, Pipet, 2-3 m ip, bant, Mandal, Kâğıt Havlu rulosu
ÖĞRENME SÜRECİ
Öğretmen öncelikli olarak çocuklara yapacakları deneyin ismini söyler ve deneyde kullanacakları malzemeleri tanıtır. Daha sonra deneyi nasıl yapacaklarını yönergeleri sırasıyla vererek anlatmaya başlar. İlk olarak pipetin içinden ip geçirilip sınıfın bir ucundan diğer ucuna kadar gergin bir şekilde bağlanır. Daha sonra balon şişirilip ağzı mandalla kapatılarak pipete bantlanarak sabitlenir. Balonun ağzındaki mandal açılarak balonun hareketi gözlemlenir. Çocuklar 4-5li gruplara ayrılıp balonla yarışmaları söylenir. Bitiş noktasına balonun mu yoksa çocukların mı önce vardığının gözlenmesi istenir. Daha sonra pipet yerine kâğıt havlu rulosu kullanılarak etkinlik tekrarlanır. Etkinlik tüm sınıfın katılımı sağlandıktan sonra sonlandırılır.
DEĞERLENDİRME
*Etkinliğimizde hangi malzemeleri kullandık?
*Balonumuzu şişirip ağzını bıraktıktan sonra nasıl hareket etti?
*Balonumuzun daha hızlı hareket etmesini isteseydik neler yapabilirdik?