Tarih:12.05.2011 perşembe
Günlük Programdaki Etkinliğin Adı:Fen ve Doğa çalışması( eğitici oyuncak)
Matematikteki Etkinliğin Adı:Seksek oyunu
Kavram:12den 10’a kadar sayılar
Yaş Grubu:4 -6 yaş
Süre:20 dakika
Materyaller:
Uygulanan Yöntem ve Teknikler:Gösterip -yaptırma
Gelişim Alanı:Bilişsel Alan
Amaç ve Kazanımlar:
Bilişsel Alan
Amaç 3.Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar
1.Dikkat edilmesi gereken nesneyi/durumu/olayı fark eder.
2.Dikkatini nesne/ durum/olay üzerine yoğunlaştırır.
Amaç 4.Algıladıklarını hatırlayabilme
Kazanımlar
5.Varlıkların sayılarını söyler.
Amaç 5.Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme
Kazanımlar
8.Nesneleri sayılarına göre eşleştirir.
Öğrenme Süreci
*Oyun üç aşamadan oluşuyor.İki kişiyle oynanır.
*Oyunda bir tane seksek şeklinde hazırlanmış 1’den 5’e kadar sayılar vardır.Ayrıca 1’den 5’e kadar ayrı sayı kartları ,parmaklarla sayıların gösterilmiş şekli olan kartlar,1’den 5’e kadar olan sayılarla ilgili nesneler vardır.Örn; 3 tane kelebek,3tane bebek resmi olan kartlar vardır.
*Oyun seksek şeklinde.İlk aşama eşleştirme.Çocuk zarı atar.Örn; 2 rakamı geldi.1’den başlayıp tek ayak üstünde 2’yi atlayıp zıplayarak ilerler.4 -5 rakamına geldikten sonra 1 rakamı yazılı olan kartı alır.Sekerek 2 rakamının üzerine koyar.2 rakamıyla 2 rakamını yan yana getirmiş olur.Diğer çocukta atar.Zarda boş gelme şansı da vardır.Boş gelirse diğer çocuğa geçer.
*İlk aşama bittikten sonra diğer aşamaya geçer.Çocuk zarı atar.Örn;3 rakamı geldiğini düşünelim.3 rakamına basmadan seksek üzerinden atlayarak gelir.El resimlerinin olduğu kartlardan 3 rakamını gösteren eli koyar.
*Bu aşamayı da bitirdikten sonra diğer aşamaya geçer.Burada ilişki kurma,gruplama yapar.Bu aşamada yarışma başlar.Çocuk zarı atar.4 rakamı geldiğini düşünelim.Seksek üzerinden atlayarak 4 tane nesnesi olan bir kartı seçer.(4 tane nesnesi olan 3 tane kart var)Diğer çocuğa sıra gelir.Ona 4 geldiğini düşünelim.Oyunu oynayamaz.Çünkü diğer çocuk 4 rakamını temsil eden bir kart almıştır.Artık 4 rakamını o biriktirecektir.En çok rakamı biriktiren birinci olur.Bu aşamada sekmiyor sadece biriktiriyor.Gruplama yapmaya çalışıyor
*Çocuk dikkat edilmesi gereken nesneyi/durumu/olayı fark eder.Varlıkların sayısını söyler.Nesneleri sayılarına göre eşleştirir.Böylece 1’den 5’e kadar sayıları öğrenir.
Değerlendirme:
Günlük Programdaki Etkinliğin Adı:Fen ve Doğa çalışması( eğitici oyuncak)
Matematikteki Etkinliğin Adı:Seksek oyunu
Kavram:12den 10’a kadar sayılar
Yaş Grubu:4 -6 yaş
Süre:20 dakika
Materyaller:
Uygulanan Yöntem ve Teknikler:Gösterip -yaptırma
Gelişim Alanı:Bilişsel Alan
Amaç ve Kazanımlar:
Bilişsel Alan
Amaç 3.Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar
1.Dikkat edilmesi gereken nesneyi/durumu/olayı fark eder.
2.Dikkatini nesne/ durum/olay üzerine yoğunlaştırır.
Amaç 4.Algıladıklarını hatırlayabilme
Kazanımlar
5.Varlıkların sayılarını söyler.
Amaç 5.Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme
Kazanımlar
8.Nesneleri sayılarına göre eşleştirir.
Öğrenme Süreci
*Oyun üç aşamadan oluşuyor.İki kişiyle oynanır.
*Oyunda bir tane seksek şeklinde hazırlanmış 1’den 5’e kadar sayılar vardır.Ayrıca 1’den 5’e kadar ayrı sayı kartları ,parmaklarla sayıların gösterilmiş şekli olan kartlar,1’den 5’e kadar olan sayılarla ilgili nesneler vardır.Örn; 3 tane kelebek,3tane bebek resmi olan kartlar vardır.
*Oyun seksek şeklinde.İlk aşama eşleştirme.Çocuk zarı atar.Örn; 2 rakamı geldi.1’den başlayıp tek ayak üstünde 2’yi atlayıp zıplayarak ilerler.4 -5 rakamına geldikten sonra 1 rakamı yazılı olan kartı alır.Sekerek 2 rakamının üzerine koyar.2 rakamıyla 2 rakamını yan yana getirmiş olur.Diğer çocukta atar.Zarda boş gelme şansı da vardır.Boş gelirse diğer çocuğa geçer.
*İlk aşama bittikten sonra diğer aşamaya geçer.Çocuk zarı atar.Örn;3 rakamı geldiğini düşünelim.3 rakamına basmadan seksek üzerinden atlayarak gelir.El resimlerinin olduğu kartlardan 3 rakamını gösteren eli koyar.
*Bu aşamayı da bitirdikten sonra diğer aşamaya geçer.Burada ilişki kurma,gruplama yapar.Bu aşamada yarışma başlar.Çocuk zarı atar.4 rakamı geldiğini düşünelim.Seksek üzerinden atlayarak 4 tane nesnesi olan bir kartı seçer.(4 tane nesnesi olan 3 tane kart var)Diğer çocuğa sıra gelir.Ona 4 geldiğini düşünelim.Oyunu oynayamaz.Çünkü diğer çocuk 4 rakamını temsil eden bir kart almıştır.Artık 4 rakamını o biriktirecektir.En çok rakamı biriktiren birinci olur.Bu aşamada sekmiyor sadece biriktiriyor.Gruplama yapmaya çalışıyor
*Çocuk dikkat edilmesi gereken nesneyi/durumu/olayı fark eder.Varlıkların sayısını söyler.Nesneleri sayılarına göre eşleştirir.Böylece 1’den 5’e kadar sayıları öğrenir.
Değerlendirme: