Aşağıda yer alan etkinlikler bir problemi çözmekten çok geliştirici ve önleyici niteliktedir.
ALAY ETME
Amaç:Başkalarına saygı duymayı öğrenme
İşlem: Hasan uzun boylu zayıf bir çocuktu.Birgün güzel bir çanta ile geldi.Cem bakmak için çantayı Hasan'ın elinden çekip aldı.Hasan Cem'e kızdı ve 'çantayı geri ver 'dedi.Cem 'al çantanı leylek' diyerek çantayı yere attı.Bu olaydan sonra bazı çocuklar Hasan'a leylek demeye başladılar.
1.Bu durumda Hasan ne hissetmiş olabilir?
2.Bu durumda Hasan ne yapmalı?
3.Size hiç isim takan oldu mu?Öyleyse siz ne yaptınız?
4.Siz bir arkadaşınızı takma isimle çağırdınız mı?
Soruları sınıfta öğrencilere sorularak tartışma başlatılır.
ALINTIDIR
ALAY ETME
Amaç:Başkalarına saygı duymayı öğrenme
İşlem: Hasan uzun boylu zayıf bir çocuktu.Birgün güzel bir çanta ile geldi.Cem bakmak için çantayı Hasan'ın elinden çekip aldı.Hasan Cem'e kızdı ve 'çantayı geri ver 'dedi.Cem 'al çantanı leylek' diyerek çantayı yere attı.Bu olaydan sonra bazı çocuklar Hasan'a leylek demeye başladılar.
1.Bu durumda Hasan ne hissetmiş olabilir?
2.Bu durumda Hasan ne yapmalı?
3.Size hiç isim takan oldu mu?Öyleyse siz ne yaptınız?
4.Siz bir arkadaşınızı takma isimle çağırdınız mı?
Soruları sınıfta öğrencilere sorularak tartışma başlatılır.
ALINTIDIR