Sosyal gelişim

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan hacer.arm
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Okuma süresi: 5:06
Puanları 0
Solutions 0
Katılım
8 Eki 2012
Mesajlar
10
Tepki Skoru
0
Puanları
0
@hacer.arm
SOSYAL GELİŞİM
İnsan, biyo-kültürel ve sosyal bir varlıktır. Kültürelkoşullar içinde sosyal ilişkiler, hem toplumun, hem kültürün hem de bireyinyapısını etkiler. Bireyin tüm yaşamı çevresine uyum sağlama çabası içindegeçer. Bu uyum çabası doğumdan başlayarak ölüme kadar süren bir gelişimgöstermektedir.
Toplumsal beklentilere uygunluk gösteren, kazanılmışdavranış yeteneği olarak tanımlanabilen sosyal gelişme, geniş anlamda bireyindoğumuyla başlayan bir evreyi, dar anlamda ise günlük davranış gelişiminikapsar.
Daha yaygın bir tanımla, sosyal gelişme (toplumsalgelişim), kişinin sosyal uyarıcıya, özellikle grup yaşamının baskı vezorunluklarına karşı duyarlık geliştirmesi, grubun ya da kültüründebaşkalarıyla geçinebilmesi, onlar gibi davranabilmesi, onaylanabilir davranışkalıpları geliştirebilmesidir.
Sosyalleşme, dünyaya gelen birey-insanın; ailesinin,akraba ve komşuluk çevresinin, kent ve köyünün ve nihayet ulusunun bir parçasıolduğunu öğrenmesi ve böylece toplumun bir üyesi haline gelmesidir (Kağıtçıbaşı,1999). Sosyal terimi, birbirine tepki veren, böylece birbirinin davranışınıetkileyen iki veya daha fazla insan arasındaki ilişkiyi ya da etkileşimianlatır (Gander ve Gardiner, 1998). Sosyal gelişim, “bireyin sosyal uyarıcıya,özellikle grup yaşamının baskı ve zorunluluklarına karşı duyarlık geliştirmesi,grubunda ya da kültüründe başkalarıyla geçinmesi, onlar gibi davranması” olaraktanımlanmaktadır.
bireyin sosyalleşmesini üç ilkeyedayandırmaktadır.
1. Birey sosyal davranışı, toplumun bireyleriyleetkileşim halinde öğrenir.
2. Bireyin ne öğreneceğini, içinde yaşadığı toplumunkültürü belirler.
3. Bireyin öğrenmesi, bir sosyal organizasyona ancaketkin bir biçimde katılması ile tamamlanır.
Yaş SosyalYetenek
1. ay Kucağa alındığında, dokunulduğunda veyadoyurulduğunda sakinleşir.
2. ay Konuşulduğunda gülümser.
Görsel olarak, nesnelerden ziyade insanları terciheder.
3. ay Konuşulduğunda, bazı sesler çıkarmaya çalışır.
5. ay Yabancılara karşı kaygılı tepki göstermeyebaşlar.
Kucağa alınma isteğini sezer ve belirtir.
Eğlenceli oyundan hoşlanır.
6. ay Yabancılara karşı korku tepkisi gösterebilir.
Rastlantısal bir oyunu sürdürmeye isteklidir.
8. ay Ayrılma kaygısı; ana-babadan ayrıldığında korkutepkisi gösterebilir.
Dikkati çekmek için bağırır.
Ce-ee oyununa katılır.
Hoşça kal (bay bay) işaretini taklit eder.
9-12. ay “el çırpma” ve “ne kadar büyük” oyunlarınakatılır.
Gülündüğünde bir sesi veya hareketi tekrarlar.
Yetişkine oyuncağı uzatır ama vermez.
Hafif vuruşlarla ve sarılmalarla sevgisini gösterir.
Basit buyruklara uyar.
Yeni sesleri ve eylemleri taklit etmeye çalışır.
12-18. ay Kovalama, saklanma ve diğer grupoyunlarından hoşlanır.
Oyuncakları istendiğinde ve bazen de kendiliğindenverir.
Başka bir çocuğun yanında oynar ama ona çok az gerçektepki verir (paralel oyun, monolog oyun)
18-24. ay Ana-babayı güvenlik üssü olarak kullanır,onları sık sık sınar.
Meraklı ve etkin bir biçimde çevreyi keşfeder;gözetime gereksinmesi vardır.
Aynada kendini tanır.
Süpürme gibi basit ev işlerini taklit eder.
Kolayca ilgisi başka yöne çekilir ve eğlendirilir.
Tanıdık yetişkinlere sarılmakla onları itmek arasındagider gelir.
İmgeleme ortaya çıkmaya başlar.
Mülkiyeti anlar; “babanın ayakkabısı”, “Fatma’nınköpeği” gibi
24-36. ay Bağımsızlık tepkileri gösterir, kendi başınaoynamaya başlayabilir.
Yetişkinin yardımıyla bir oyuncağı paylaşabilir.
3-10 dakikalık öyküleri dinler.
Bazı basit grup oyunlarından hoşlanır.
 

Hoşgeldin!

Sitemize hoşgeldiniz, avantajlardan yararlanmak için kayıt olabilirsiniz.

Kayıt Ol!

23 Yıldır Sizlerle

23 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Geri
Üst