Programdaki etkinliğin adı: Anadil etkinliği
Matematik etkinliğinin adı: Fatma'nın çantası
Kavram: Yanında-arkasında
Yaş: 5-6 yaş
Süre: 20 dk.
Materyaller: Öğrencilerle birlikte hazırlanan hikaye
Uygulanan yöntem ve teknikler: Göstererek yaptırma,anlatma
Gelişim alanı: Dil
Amaç 3: Türkçeyi doğru kullanabilme
Kazanımlar
1.Konuşmalarında söz dizimi kurallarını doğru olarak kullanır.
Amaç 4:Kendini sözel olarak ifade edebilme
Kazanımlar
1.Belli bir konuda konuşmayı sürdürür.
2.Duygu,düşünce ve hayallerini söyler.
Öğrenme süreci: Çocuklara içerisinde yanında-arkasında kavramları geçen cümleler bulunan bir hikaye oluşturulur. Öğretmen hikayeyi anlatmaya başlar.Daha sonra öğrencilerden hikayeyi yanında-arkasında kavramlarını kullanarak tamamlamaları istenir. Bu şekilde öğrencilerin Türkçe yi doğru kullanmaları sağlanır ve hayal dünyalarının zenginleşmesine katkı sağlanır.
Değerlendirme:
Matematik etkinliğinin adı: Fatma'nın çantası
Kavram: Yanında-arkasında
Yaş: 5-6 yaş
Süre: 20 dk.
Materyaller: Öğrencilerle birlikte hazırlanan hikaye
Uygulanan yöntem ve teknikler: Göstererek yaptırma,anlatma
Gelişim alanı: Dil
Amaç 3: Türkçeyi doğru kullanabilme
Kazanımlar
1.Konuşmalarında söz dizimi kurallarını doğru olarak kullanır.
Amaç 4:Kendini sözel olarak ifade edebilme
Kazanımlar
1.Belli bir konuda konuşmayı sürdürür.
2.Duygu,düşünce ve hayallerini söyler.
Öğrenme süreci: Çocuklara içerisinde yanında-arkasında kavramları geçen cümleler bulunan bir hikaye oluşturulur. Öğretmen hikayeyi anlatmaya başlar.Daha sonra öğrencilerden hikayeyi yanında-arkasında kavramlarını kullanarak tamamlamaları istenir. Bu şekilde öğrencilerin Türkçe yi doğru kullanmaları sağlanır ve hayal dünyalarının zenginleşmesine katkı sağlanır.
Değerlendirme: