Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

Zarftan Çıkanlar

Nihal EROĞLU

YÖNETİM EKİBİ
Yönetici
Katılım
25 Nis 2006
Mesajlar
5,063
Tepki Skoru
26
Puanları
38
Etkinlik Adı - İçeriği: Zarftan Çıkanlar (Okuma Farkındalığı, Yazı Farkındalığı, Dürüstlük)

Etkinliğin Çeşidi: Sanat , Türkçe (Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup)

KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
D G : K : Kazanım 6: Sözcük dağarcığını geliştirir.
(Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar.)
D G : K : Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. (Dinledikleri/izlediklerini resim yoluylu sergiler.)
D G : K : Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. (Dinledikleri/izlediklerini müzik yoluyla sergiler.)
D G : K : Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. (Dinledikleri/izlediklerini drama yoluyla sergiler.)
D G : K : Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. (Dinledikleri/izlediklerini şiir yoluyla sergiler.)
D G : K : Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. (Dinledikleri/izlediklerini öykü yoluyla sergiler.)
D G : K : Kazanım 11: Okuma farkındalığı gösterir. (Çevresinde bulunan yazılı materyaller hakkında konuşur. )
D G : K : Kazanım 12: Yazı farkındalığı gösterir. (Çevresindeki yazıları gösterir.)
D G : K : Kazanım 12: Yazı farkındalığı gösterir. (Duygu ve düşüncelerini bir yetişkine yazdırır.)
S D G : K : Kazanım 15: Kendine güvenir. (Grup önünde kendini ifade eder. )
S D G : K : Kazanım 15: Kendine güvenir. (Gerektiği durumlarda farklı görüşlerini söyler.)
S D G : K : Kazanım 15: Kendine güvenir. (Gerektiğinde liderliği üstlenir.)
D G : K : Kazanım 12: Yazı farkındalığı gösterir. (Gördüğü yazının ne ile ilgili olduğunu tahminen söyler)

MATERYALLER : Biliyorum ve bilmiyorum kartları, soruların yazılı olduğu kâğıtlar ve renkli zarflar, müzik, dramatik oyun, sanat merkezi malzemeleri, nihale görselleri (mantar, bambu, seramik vb)

SÖZCÜKLER : Nihale, merkez, tahmin, yazı

KAVRAMLAR :

ÖĞRENME SÜRECİ

• ‘BİLİYORUM’ ve ‘BİLMİYORUM’ yazan kartonlar herkesin görüp ulaşabileceği bir yere asılır.
• Kartonda ne yazıyor olabileceği sorularak çocukların dikkati yazılı materyallere çekilir.
• Çocuklara duvarda yazan kelimeler açıklanır. Bazı sorular sorulacağı ve sorunun cevabına göre herkesin ilgili kartonun yanına gitmesi gerektiği söylenir.
• Soruların olduğu zarflardan biri çocukların yanında açılır ve soru kartı çıkarılır. Kartta “Okulumuzun adı nedir?” sorusu yazmaktadır. Çocuklara soru okunur. Her çocuğa cevabı biliyorsa “Biliyorum” bölümüne, bilmiyorsa “Bilmiyorum” bölümüne geçmesi için zaman verilir. Bilmiyorum bölümünde çocuk varsa ona bilenlerin okulun adını açıklaması istenir.
• Farklı renkteki diğer zarflardan sırasıyla “Bugün günlerden ne? Hangi şehirde yaşıyoruz?” soruları çıkar. Bilmiyorum bölümünde olan çocuklara doğru cevaplar bilenler tarafından söylenir.
• Son zarftan çıkan soru “Nihale nedir?” sorusudur.
• Çocukların bilgi durumlarına göre ilgili kartonun yanına geçmesi istenir.
• Her çocuğun tahmini kartonlara not alınır. Bilmiyorum diyen çocuklardan bir tahminde bulunması istenir. Çocuklara nihalenin ne olduğu açıklanmaz.
• Çocuklar oluşturulan drama, müzik, resim, öykü ve şiir merkezlerinden birisini tercih ederler.
• Drama merkezinde dramatik oyun merkezi malzemeleri (kostüm vb), müzik merkezinde müzik merkezi malzemeleri, resim ve öykü merkezinde sanat merkezi malzemeleri, şiir merkezinde de kalem ve kâğıtlar yer alır.
• Her grup kendi merkezinde nihale ile ilgili ürün oluşturur. Şiir ve öykü masasında oluşturulan ürünler ile ilgili öğretmen tarafından not alınır.
• Grupların durumuna göre yeterli süre tanındıktan sonra her grup ürününü arkadaşlarına sergiler.
• Nihale görselleri üzerinden nihalenin ne olduğu açıklanır. İşlevi hakkında sohbet edilir. Çocukların tahmini cevapları okunarak hatırlanır.

DEĞERLENDİRME
• Duvara asılan kartonlarda ne yazıyordu?
• Sınıfımızda başka nerelerde yazı var?
• Zarflardan hangi sorular çıktı?
• Grubun ile çalışırken fikirlerini paylaştın mı?
• Çalışmak istediğin başka merkez var mıydı?
• En çok hoşuna giden ürün hangisi oldu? Neden?
• Başka ne gibi çalışmalar yapmak isterdin?
• Çevremizde nerelerde yazılar görürüz?
• Girişimci olmak, üretim için bir işe girmek önemli midir? Neden?
• Nihale nedir?
• Nihale yerine başka hangi kelimeleri kullanabiliriz?
• Nihale kullanmak ne işimize yarar?
• Bilmediğimizi kabul etmek neden önemli olabilir?
• Dürüst davranmak ne demek olabilir?

Bunların haricinde:
• Çocuklar ile mandallardan nihale yapılabilir, her çocuktan bugünkü çalışmayı anlatan bir cümleyi nihalenin altına yazdırması istenebilir.
• Süreç boyunca grupların fotoğrafları çekilip değerlendirme fotoğraflar üzerinden yapılabilir.

AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla karar verdikleri bir malzemeden nihale yapmaları ve sınıfa göndermeleri istenebilir.

"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst